۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۹

رئیس پلیس فتای اردبیل:

اردبیلی‌ها مراقب کلاهبرداری اینترنتی در خرید پایان سال باشند

اردبیلی‌ها مراقب کلاهبرداری اینترنتی در خرید پایان سال باشند

اردبیل- رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در ایام پایانی سال همشهریان در استان اردبیل باید مراقب کلاهبرداری اینترنتی در خرید و فروش آنلاین باشند.

علی قهرمان طالع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پلیس فتا در ماه پایانی سال در برخورد با جرایم رایانه‌ای و اینترنتی فعال‌تر از همیشه در صحنه حاضر است و با اطلاع‌رسانی و ارسال پیام‌های کوتاه سعی می‌کنیم تا جلوی رایج‌ترین تخلفات اینترنتی و فضای مجازی را در این ایام پایانی سال بگیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر خانواده‌ها به دلیل شرایط کرونایی راغب به خریدهای اینترنتی و آنلاین هستند، عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با شگردهای خاص کلاهبرداری سعی دارند تا با طراحی و راه‌اندازی کانال‌های مختلف در این زمینه به شکل غیرقانونی ورود پیدا کنند که ضروری است مراقب دام چنین کلاهبردارانی نیفتیم.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در خریدهای اینترنتی باید بعد از دریافت کالا و اطمینان از اصالت آن پول پرداخت شده و کالا تحویل گرفته شود تا کوچک‌ترین اجحاف در حق مشتریان انجام نشود.

قهرمان طالع افزود: نباید خانواده‌ها به هر کانال و شبکه فضای مجازی در خریدهای اینترنتی اعتماد کنند بلکه بهتر است در این زمینه نماد و نشان الکترونیکی و تجاری فروشندگان را مورد رصد قرار داده و اصالت فعالیت این کانال‌ها را تأیید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با هوشیاری و مراقبت کامل پلیس فتا نیز سعی می‌کند تا در کنار شهروندان مانع از کلاهبرداری‌های اینترنتی و خریدهای آنلاین در این ایام پایانی سال شده و همشهریان به جای ضرر و زیان سود بیشتری را از این خریدها داشته باشند.

قهرمان طالع اضافه کرد: ما به صورت منظم هموطنان را از طریق پیام‌های رسانه‌ای و گوشی تلفن همراه در جریان تبلیغات دروغین و فعالیت برخی کانال‌ها و شبکه‌های فرصت‌طلب قرار می‌دهیم تا جلوی سودجویی و کلاهبرداری در این عرصه گرفته شود.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل عمده تخلفات ثبت شده در پلیس فتا را جرایم اینترنتی اعم از برداشت‌های غیرقانونی حساب و کلاهبرداری‌های گسترده در فضای مجازی اعلام کرد و ادامه داد: هموطنان باید هوشیار و مراقب در این زمینه باشند.

کد خبر 5431175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha