۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۸

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

روند بستری‌های مثبت کرونایی ثابت شد/فردوس رکوردار تزریق دوز سوم

روند بستری‌های مثبت کرونایی ثابت شد/فردوس رکوردار تزریق دوز سوم

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: میزان بیماران مثبت سرپایی و بیماران بستری در چهار روز اخیر ثابت شده و روند افزایشی نداشته ایم.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماران مثبت سرپایی و بیماران دارای علائم تنفسی بستری و مثبت کرونایی بستری در بیمارستان‌ها سه – چهار روز اخیر روند ثابتی در خراسان‌جنوبی به خود گرفته و روند افزایشی در موارد ابتلاء نداشته‌ایم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه همچنان معتقد به این هستیم که موارد مثبت سرپایی بیش از آمارهای اعلام شده است، بیان‌کرد: علت در این است بسیاری از بیماران بدون علامت و دارای علامت خفیف برای تست کرونا مراجعه نمی‌کنند.

شریف زاده با بیان اینکه روند ثابت بستری‌ها و بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی یک خبر امید بخش است، ادامه‌داد: امیدواریم در روزها و هفته‌های آینده شاهد روند کاهشی بیماران سرپایی و بستری باشیم.

وی گفت: البته متأسفانه روند موارد فوت و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی است که البته پیش بینی می‌شد که هر چه به پایان پیک برسیم این آیتم‌های افزایشی شوند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سویه اومیکرون و به طور کلی ویروس کرونا یک بیماری جدید است و باید مطالعات بیشتری انجام شود تا دریابیم وقتی یک بار مبتلا شدیم آنتی‌بادی آن تا چه مدت در بدن ماندگار است.

شریف زاده با بیان اینکه وقتی فرد یک بار مبتلا به سویه امیکرون یا هر سویه دیگر ویروس کرونا شد ایمنی تا حدی در او رخ می‌دهد، گفت: البته موضوعی که در کرونا با آن مواجهه هستیم تغییر مداوم سویه ها است که این تغییر به معنای یک عامل بیماری جدید است که پاسخ ایمنی کمتری دارد.

گفتنی است بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تزریق دوز اول واکسن کرونا شهرستان بیرجند با ۸۹ درصد بیشترین تزریق و زیر کوه با ۷۹ درصد کمترین پوشش واکسیناسیون را دارند.

همچنین در تزریق دوز سوم شهرستان فردوس با ۴۲ درصد رکوردار است و شهرستان درمیان با ۲۶ درصد کمترین تزریق دوز سوم را داشته است.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار کرونایی دیگر در خراسان جنوبی فوت کردند.

کد خبر 5432332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha