۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی خبر داد؛

افزایش۲برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان کودکان کرمانشاه

افزایش۲برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان کودکان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی از افزایش۲برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان کودکان کرمانشاه خبر داد.

فریبا ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعات نوزادان و کودکان مبتلا به امیکرون در موج ششم کرونا، اظهار کرد: طی چند روز گذشته مراجعات سرپایی کودکان با علائم کرونا امیکرون در بیمارستان محمد کرمانشاهی کرمانشاه افزایش ۲ برابری داشته است.

وی افزود: تا به امروز در بیمارستان محمد کرمانشاهی مرگ کودکی بر اثر ابتلاء به امیکرون گزارش نشده اما آمار مراجعات ناشی از ابتلای امیکرون نگران کننده است.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل ذهنیت‌های اشتباهی که از علائم کرونای امیکرون بین مردم وجود دارند و با این پیش‌فرض که علائم امیکرون سرماخوردگی بوده در نتیجه عارضه خطرناکی ندارد نسبت به آن بی توجه بوده و به طور خودسرانه مصرف آنتی‌بیوتیک را برای فرزند خود تجویز می‌کنند که نتیجه آن افزایش ۲ برابری سرانه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها طی یک ماه گذشته نسبت به دی ماه بوده است.

ویسی بیان کرد: بیشترین علائم رایج بین کودکان مبتلا به امیکرون بروز علائمی مانند خروسک است که به دلیل جدی گرفته نشدن از جانب والدین در نهایت با علائم شدید تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یکی دیگر از علائم شایع کرونای امیکرون در بین کودکان مراجعه کننده اختلال در دستگاه‌های گوارشی بوده است.

وی با بیان اینکه علت اصلی ابتلاء به امیکرون رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب والدین و اطرافیان کودکان بوده است، ادامه داد: هیچ درمان قطعی برای کرونا و سایر سویه‌های آن وجود ندارد و تنها راه حل و درمان آن پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات بهداشتی است.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه افزود: بیمارستان محمد کرمانشاهی تا به الان با کمبود تخت و مکان برای بستری بیماران مبتلا مواجه نبوده اما اگر روند افزایش آن با همین سرعت ادامه پیدا کند قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد و در شرح حال تمام مراجعه کننده علت اصلی دورهمی‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراسمات بوده است.

ویسی با تاکید بر اینکه کرونای امیکرون سرایت پذیری بالایی در مقایسه با سایر سویه‌های کرونا دارد، خاطر نشان کرد: به ازای هر یک نفر که به امیکرون مبتلا باشد ۱۰ نفر مورد هدف این سویه جدید قرار می‌گیرد که به دلیل سرایت پذیری بالا تعداد مبتلایان روز به روز افزایش یافته و در نهایت میان میزان مراجعات و بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: از مردم خواهشمنددیم فریب امیکرون را نخورند و حتی اگر به تازگی به آن مبتلا شده‌اند بازهم پیشگیری‌های لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پایبند باشند چرا که این سویه جدید کرونا قدرت سرایت حتی به افراد تازه مبتلا را هم دارد.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر یک بخش ۲۶ تخته برای بیماران مبتلا به اومیکرون در بیمارستان محمد کرمانشاهی در نظر گرفته شده که تمهیداتی در جهت افزایش تخت‌های بخش کرونا انجام شده و در صورت افزایش تعداد مراجعات حتماً در دستور کار قرار می‌گیرد.

ویسی با بیان اینکه مبتلایان بخش کودکان مبتلا به کرونا از سایر بخش‌ها جدا شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تا کنون پنج موج کرونایی تاکنون طی شده است این تجربه حاصل شده که بیکاران کرونایی به تفکیک از سایر بیماران قرار گیرد و در صورتی که مبتلایان کرونا بیشتر باشند بخش‌های بزرگ‌تر را برای آنها مهیا خواهیم کرد.

کد خبر 5432616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha