۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

امام جمعه قزوین:

قانون برای همه ما فصل‌الخطاب است

قانون برای همه ما فصل‌الخطاب است

قزوین – امام جمعه قزوین با بیان اینکه اجازه تضعیف دستگاه قضا را به کسی نمی‌دهیم عنوان کرد: قانون برای همه ما فصل‌الخطاب است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد با اشاره به فرارسیدن مبعث حضرت رسول (ص) اظهار کرد: پیامبر (ص) نوید آور رحمت و زیبایی است و رفتار ما به عنوان مسلمان باید به گونه‌ای باشد که آن‌چه را پیامبر از زیبایی‌های ملکوتی برای ما به ارمغان آورده است در دنیا رواج دهیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم، محاسبه رفتار و عملکرد را یکی از ویژگی‌های مسلمانان دانسته و عنوان کرد: این حساب و کتاب و محاسبه اعمال روزانه توسط خود فرد باعث می‌شود قلب او خدایی شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به جنگ بین اوکراین و روسیه عنوان کرد: اتفاقات و ظلم به مردم اوکراین نتیجه فتنه انگیزی های آمریکا در این کشور و انتصاب رئیس جمهوری نالایق است.

وی ادامه داد: با ظلم در حق ملت اوکراین این کشور را خلع سلاح کردند و کشور را به مرور زمان دچار بحران کرده و سرنوشت مردم را تغییر دادند و امروز نیز این کشور و ملت را در اتش به حال خود راها کردند.

آیت الله عابدینی با اشاره به مصاحبه سفیر اوکراین در ایران، تاکید کرد: تلاش امریکایی هابرای خلع سلاح ملت ایران و گرفتار کردن این ملت به سرنوشت اوکراین بیهوده است و این ملت هرگز دست از دفاع و مقاومت بر نمی‌دارد.

وی تصریح کرد: امروز در کشور معیشت سفره مردم و گرانی‌ها مردم را بسیار تحت فشار قرار داده است و نیاز است دولت با شتاب اقداماتی انجام دهد که مردم روزهای پایانی سال آسایش را در زندگی خود ببینند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید قداست دستگاه‌ها حفظ شود عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد دستگاه قضا با قلم و زبان ما تضعیف شود.

وی تصریح کرد: نقد دلسوزانه با تضعیف متفاوت است و اجازه نخواهیم داد کسی با شیطنت کردن و ضعیف نشان دادن و کنایه زدن به دستگاه قضا در حق این مجموعه ناجوانمردی بکند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: همه ما به قانون هم می‌بایست احترام بگذاریم و قانون باید فصل الخطاب باشد.

وی با اشاره به قضاوت پیامبر (ص) نیز عنوان کرد: رسول خدا (ص) فرمود اگر من حکمی صادر کردم و طبق این حکم برای مثال مالی جابه‌جا شد، آن کسی که مال متعلق به او نبود و به قضاوت من و بر اساس شواهد و ظواهر ملک متعلق به او شد، از این مال پرهیز کند، زیرا با قضاوت من این حرام تبدیل به حلال نخواهد شد.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: تقوا را همه باید رعایت کنیم و همواره یکدیگر را به رعایت تقوا سفارش می‌کنیم و از خدای متعال بخواهیم متقی باشیم، متقی زندگی کنیم و متقی از دنیا برویم.

کد خبر 5433238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha