۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸

امام محله سعدی جنوبی قزوین:

حل معضلات مردم دغدغه امام محله‌ها در قزوین است

حل معضلات مردم دغدغه امام محله‌ها در قزوین است

قزوین-امام محله سعدی جنوبی قزوین عنوان کرد: کمک به حل مشکلات اقتصاد و مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم دغدغه اصلی امام محله‌ها است.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تأثیرات مساجد در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی اذعان کرد: خدمات اجتماعی که مسجد به مردم محله و پیرامون خود عرضه می‌دارد از زمان رسول خدا (ص) وجود داشته است اما برای مدت‌ها در این زمینه غفلت شده است.

وی ادامه داد: البته در چند سال اخیر به واسطه مشکلاتی چون سیل لرستان و زلزله در برخی استان‌ها مساجد به کمک مردم سیل زده و آسیب دیده از زلزله و … شتافته‌اند که موجب شد این کارکرد مهم مساجد زنده شود و بیش از پیش به چشم بیاید.

امام محله سعدی جنوبی شهر قزوین تاکید کرد: انجام این فعالیت‌ها اجتماعی بر نگرش مثبت مردم نسبت به مسجد اثر قابل توجه‌ای دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مساجد برای حضور جوانان و نوجوانان اظهار کرد: متأسفانه مدت‌ها این ضد فرهنگ پذیرفته شده بود که مساجد صرفاً محلی برای نماز خواندن است و دائماً حضور جوانان در مسجد را با رفتارها گوناگون محدود می‌کردند.

این فعال فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: به همین علت ظرفیت پذیرش جوان و نوجوان در مساجد بسیار کم است و بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای آنها فراهم نمی‌شود.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: متأسفانه از جوانانی که مایل به فعالیت‌ها اجتماعی و فرهنگی در مساجد هستند از جانب ارگان‌ها دولتی و مسئولین هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید به این موضوع که جوانان و نوجوانان باید با فعالیت در مساجد تجربه فعالیت اجتماعی کسب کنند، راه حل فراهم نمودن بستر برای فعالیت آنها را اینگونه تشریح کرد: پوشش رسانه‌ای از جانب صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها از جوانان موفق در عرصه فعالیت‌ها اجتماعی در مساجد به تدریج فرهنگ «مسجد محل خدمت به مردم است» را بین مردم پذیرفته شده می‌کند.

این فعال فرهنگی و مذهبی افزود: با کمک ارگان‌ها و نشان دادن الگوهای موفق، باید بستر برای این مسئله فراهم شود.

تقوی با اشاره به اینکه اکنون اغلب امام محله‌ها جوان و اهل دغدغه‌ها فرهنگی هستند، بیان کرد: به حل این ضد فرهنگ خوشبین هستیم، امروز اکثر امام محله‌ها جوان هستند و دغدغه اقتصاد مردم و مسائل فرهنگی اجتماعی دارند بنابراین فکر می‌کنم ما در مسیر حل این مسئله گام‌هایی برداشته‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم جوان و دغدغه مند شدن هیئت امنا مساجد نیز صورت گیرد که شاهد رشد فضا مساجد برای تبدیل شدن به محلی خدمت به مردم باشیم.

کد خبر 5433936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha