۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

تغییر رنگ‌بندی شهرهای اردبیل در موج ششم کرونا

تغییر رنگ‌بندی شهرهای اردبیل در موج ششم کرونا

اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرهای مختلف استان اردبیل به صورت ملی اعلام شد.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از امروز ۲ شهر گرمی و سرعین به مجموع شهرهای با رنگ قرمز استان اضافه شدند تا به همراه پارس‌آباد و مشگین‌شهر لباس سرخ بر تن کنند.

وی تصریح کرد: شهر اردبیل که چند روزی در وضعیت قرمز قرار داشت از این حالت خارج شد تا به همراه نمین، خلخال و اصلاندوز رنگ نارنجی به خود بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سایر شهرهای استان نیز به رنگ زرد درآمدند تا شرایط متفاوت کرونایی را در استان اردبیل در اوج پیک ششم شاهد باشیم.

جعفرزاده افزود: آمار فوتی‌های استان در شبانه‌روز گذشته با ۸ نفر قابل تأمل است که ۶ نفر از این فوتی‌ها که عمدتاً سالخورده بودند، بیماری زمینه‌ای داشته و تزریق واکسن کرونا را انجام نداده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲ نفر از این فوتی‌ها نیز تنها یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده بودند که غفلت از تزریق دز دوم و سوم بلای جان آنها شده است.

جعفرزاده اضافه کرد: همچنان ۲۱۲ هزار نفر در استان دز سوم واکسن را به رغم موعد مقرر تزریق نکردند که ما انتظار داریم هر چه سریع‌تر تزریق دز سوم انجام شده چرا که نوبت سوم تزریق واکسن کرونا در پیشگیری و کاهش تلفات کرونایی در استان بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله نیز در استان اردبیل شروع شده است، ادامه داد: تنها ۲۰ درصد خانواده‌های استان اردبیل از واکسیناسیون کودکان استقبال کردند که امیدواریم با همراهی آموزش و پرورش و سایر نهادها کودکان از پوشش واکسن به عنوان ایمنی مورد توجه بهره‌مند شوند.

کد خبر 5434159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha