۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴

دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی مطرح کرد؛

تلاش‌مان تقدیر از ترویج‌دهندگان آموزه‌های نظامی گنجوی بود

تلاش‌مان تقدیر از ترویج‌دهندگان آموزه‌های نظامی گنجوی بود

عبدالمهدی مستکین دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی گفت: در نخستین رویداد جایزه حکیم نظامی تلاش کردیم از شخصیت هایی که در ترویج و معرفی آموزه‌های حکیم نظامی نقش داشتند تقدیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمهدی مستکین، دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی درباره جزئیات این رویداد فرهنگی گفت: کمیسیون ملی یونسکو-ایران با هدف بازگشت به سرچشمه‌های اصیل زبان پارسی و احیای جایگاه ارزشمند و ممتاز حکیم نظامی در فرهنگ و ادب ایرانی، اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری نخستین جایزه حکیم نظامی با هدف پاسداشت و معرفی هر چه پایدارتری شاعر پارسی کرده است.

وی با اشاره به جزئیات برپایی این رویداد فرهنگی افزود: این جایزه در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ عامه و موسیقی طراحی شده است.

مستکین گفت: تلاش کردیم در این رویداد شخصیت‌هایی که در طول دوران کاری، علمی و هنری خود سهم عمده‌ای در ترویج و معرفی آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی داشته اند به منظور دریافت نشان کمیسیون ملی یونسکو- ایران انتخاب کنیم.

نخستین جایزه حکیم نظامی عصر پنج شنبه ۱۹ اسفند در تالار وحدت با حضور اهالی فرهنگ، هنر و ادبیات با معرفی برگزیدگان این رویداد برگزار می‌شود.

کد خبر 5434761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha