۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل مطرح کرد؛

شناسایی ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در آران و بیدگل

شناسایی ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در آران و بیدگل

کاشان - سرپرست فرمانداری آران و بیدگل از شناسایی ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رضایی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها را در زمان داشته باشند، اظهار داشت: پیش بینی برخی از این حوادث مثل زلزله هیچ عنوان امکانپذیر نیست و از این رو باید نیروهای امدادی آماده به کار باشند.

وی با بیان اینکه لازم است تا مطالعات زمین شناسی در شهرستان آران و بیدگل برای شناسایی گسل‌های فعال و نیمه فعال انجام شود، ابراز داشت: تقویت مطالعات عالمی و کاستن از خطرات زلزله یکی از اولویت‌های مهم شهری است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در سطح شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند، تصریح کرد: لازم است تا جامعه دانشگاهی با ورود به این موضوع و استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و محققان کاشانی بتوان تا راهکار مناسبی برای حل این مشکل ارائه شود.

رضایی با اشاره به اینکه وقوع حوادث در سطح شهرستان آران و بیدگل نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است، گفت: این مهم نتیجه تلاش اعضای ستاد پیشگیری و همچنین مردم شهرستان آران و بیدگل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از سیل در شهرستان آران و بیدگل اختصاص داده شده است، تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و خطراتی که آران و بیدگل را در هنگام وقوع سیل تهدید می‌کند لازم است تا اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع سیل به کار گرفته شود.

کد خبر 5434993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha