۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴

معاون سازمان انتقال خون اعلام کرد؛

سهم ۲ درصدی مردم استان مرکزی در اهدای خون کشور

سهم  ۲ درصدی مردم استان مرکزی در اهدای خون کشور

اراک - معاون سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدای خون در سال جاری ۲.۵ درصد رشد داشته و ۲ درصد خون اهدایی کشور توسط مردم استان مرکزی تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر حاجی‌بیگی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل انتقال خون استان مرکزی اظهار کرد: از ۱۰ میلیون اهدای خون در دنیا، ۲ میلیون آن توسط مردم ایران انجام می‌شود و ایران در منطقه مدیترانه شرقی از نظر اهدای خون رتبه اول را دارد. سالانه ۲ و نیم میلیون نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون کشور مراجعه می‌کنند که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان، خون و فرآورده‌های خونی یک هزار بیمارستان و مراکز درمانی را در کشور تأمین می‌کند، ادامه داد: ۲۰۳ مرکز اهدای خون در کشور وجود دارد که ۶۳ هزار بیمار خاص از سازمان انتقال خون خدمات دریافت می‌کنند و سازمان انتقال خون ایران تاییدیه بین‌المللی و استاندارد کنترل کیفی اتحادیه اروپا را دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان انتقال خون با اشاره به همکاری این سازمان با who در بحث آموزش از سال ۲۰۱۳، گفت: ایران قطب آموزش منطقه و عضو انجمن بین‌المللی خون نادر با ۲۳ عضو است که تنها کشور مسلمان عضو این انجمن بین‌المللی است.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های فعال در شبکه ملی خون است، بیان کرد: ۵۵ درصد اهدای خون در کشور توسط اهدا کنندگان مستمر انجام می‌شود که از شاخص‌های این حوزه محسوب می‌شود. علاوه بر این سازمان انتقال خون کشور توانسته با فعال کردن شبکه ملی خون رسانی کشور به همه استان‌ها از نظر خون و فرآورده‌های خونی خدمت رسانی کند. از هر یک هزار نفر، ۲۵ نفر برای اهدای خون مراجعه دارند که این شاخص در استان مرکزی ۲۸ نفر است.

وی با اعلام رشد ۲.۵ درصدی اهدای خون در کشور، عنوان کرد: ۲ درصد خون اهدایی کشور توسط مردم استان مرکزی تأمین می‌شود. پیش بینی سازمان جهانی بهداشت در شیوع کرونا، کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اهدای خون بود که با همت مردم و پویش‌هایی که در کشور شکل گرفت، شاخص کاهش اهدا در ایران، هفت درصد شد. ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر امسال برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون کشور مراجعه کردند که از این تعداد، یک میلیون ۸۵۰ هزار واحد خون اهدا شد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان انتقال خون گفت: شاخص اهدای خون مستمر در استان مرکزی، ۵۴.۵ درصد است که رتبه ۱۸ کشور را دارد و امسال ۴۱ هزار نفر در استان مرکزی برای اهدای خون مراجعه کردند که از این میان ۳۴ هزار واحد خون اهدا شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از دکتر فاطمه سادات مهدویانی که به مدت ۸ سال مدیرکل اداره انتقال خون استان مرکزی را به عهده داشت، تقدیر شد و دکتر ریتا ظهیری به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

کد خبر 5435052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha