۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد؛

لزوم کشت گونه های بومی و مقاوم به کم آبی در استان همدان

لزوم کشت گونه های بومی و مقاوم به کم آبی در استان همدان

همدان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بر لزوم کشت گونه های بومی و مقاوم به کم آبی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد تیموری دوشنبه در نشست هماهنگی پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی که در استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پویش نهالکاری و بذرکاری، گفت: باید از ظرفیت و جلب مشارکت مردم در اجرای این پویش ملی برای سر سبزی میهمن اسلامی استفاده شود.

وی بر لزوم کشت گونه‌های بومی و مقاوم به کم آبی در استان همدان تاکید کرد و گفت: برای اثرگذاری مطلوب این پویش باید طوری برنامه ریزی شود که اجرای این پویش مکان محور صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه مردم و مسئولین برای حفظ منابع طبیعی دارد.

تیموری ادامه داد: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز خواهد داشت.

این مسئول، دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش و بسیج سازندگی را از جمله دستگاه‌های اثرگذار در این عرصه دانست و تصریح کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که در اجرای این پویش از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط استفاده و شاهد همراهی خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در این عرصه باشیم.

کاشت یک میلیون و ۲۳۶ هزار اصله نهال در استان همدان

در ادامه این نشست، اسفندیار خزایی نیز با بیان اینکه جنگل کاری راهکاری علمی برای کاهش اثرات تغییر اقلیم در مناطق خشک و نیمه خشک است، اظهار کرد: هدفگذاری ما کاشت یک میلیون و ۲۳۶ هزار اصله نهال صنوبر، قلمه صنوبر و نهال‌های جنگلی و فضای سبزی در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲۹ هکتار با بذر گونه‌ای ارژن، بادامک، بنه و بلوط و ۲۵ هکتار نهالکاری در سطح استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پویش ملی اقدامی مهم در نهادینه شدن نقش مشارکت اقشار مختلف مردم در توسعه فضای سبز و حفاظت و احیای رویشگاه‌های طبیعی و جنگلی و ارتقای سلامت جامعه خواهد بود، ادامه داد: با توسعه درختکاری، بذرکاری و ایجاد فضای سبز در استان، بخشی از خسارتی که امروزه انسان‌ها به دلیل زندگی شهری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌کنند به نحوی جبران می‌شود.

خزایی، بهره گیری از فضای سبز و افزایش روحیه نشاط و شادمانی و از بین رفتن آثار سو کم بارشی و ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش آموزان، حفظ و احیای منابع طبیعی و گسترش فضای سبز را از دیگر اهداف این پویش عنوان کرد.

کد خبر 5435842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha