۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۱۶

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

تکمیل سامانه گرمسیری در کرمانشاه نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

تکمیل سامانه گرمسیری در کرمانشاه نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

کرمانشاه- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سامانه گرمسیری، گفت: تکمیل سامانه گرمسیری در کرمانشاه نیازمند سه هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد اکبری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید و بررسی میدانی از پروژه سامانه گرمسیری که با حضور جمعی از مسئولان استان کرمانشاه انجام گرفت، اظهار کرد: امروز از پروژه سامانه گرمسیری و پروژه‌های شبکه‌های آبیاری و زه کشی غرب و شمال غرب کشور بازدید به عمل آمد.

وی افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌های این سامانه در استان کرمانشاه واقع شده و بیش از ۶۳ هزار هکتار از مجموع ۲۲۷ هزار هکتاری کشور در استان کرمانشاه قرار دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سامانه گرمسیری از مجموع ۲۲ هزار هکتاری پروژه تاکنون ۱۷ هزار هکتار زیر پوشش قرار گرفته و ۶ هزار هکتار آن باقیمانده است.

اکبری با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه، بیان کرد: برای اجرای کل پروژه طبق برآورد انجام شده در بخش کشاورزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و در بخش وزارت نیرو نیز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۳ هزار هکتار استان کرمانشاه ۱۱ هزار هکتار آب را دریافت کرده و قرار است که بخش خصوصی برای استفاده از آن اقدام کند و ۵۲ هزار هکتار در عرصه عملیاتی است که ۲۲ هزار هکتار از آن در سامانه گرمسیری است و در بخش شبکه‌های آبیاری فرعی و زهکشی از آب‌های سطحی و محلی استان هم پنج هزار هکتار باقیمانده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ریزی شد که با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی مشکلات اعتباری پروژه در بودجه سال آینده کشور مرتفع شود و یکی از برنامه‌های مهم استان کرمانشاه است که در سفر رئیس جمهور به استان حتماً پیگیری خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: یکی از اهداف این سفر بررسی پروژه و مشکلات آن است که جمع بندی و به اطلاع مسئولین برسد که در یک سال آینده این پروژه اتمام پیدا کند و پیشرفت این پروژه در استان کرمانشاه بیشتر از سایر استان‌ها است.

کد خبر 5436574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha