۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹

استاندار قزوین خبر داد؛

آغاز به کار حضوری مدارس در استان قزوین از هفته آینده

آغاز به کار حضوری مدارس در استان قزوین از هفته آینده

قزوین-استاندار قزوین با اشاره به این موضوع که از قله شیوع امیکرون گذر کرده ایم گفت: مدارس در مقاطع مختلف از هفته آینده به شرایط فعالیت با ظرفیت حضوری ۳۰ درصدی باز میگردند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا که صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: امروز در خصوص کنترل بیماری کرونا در فضایی امیدوار کننده قرار داریم و از همه نیروهایی که این اتفاق را رقم زنده قدردانی می‌کنیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در یک فضای مقایسه‌ای باید گفت که شرایط سخت پیک کرونایی امیکرون را پشت سر می‌گذاریم و آمارها می‌گوید روزهای پیش‎‌رو بهتر از قبل خواهد بود در حالی که خیلی از کشورهای متمکن تر از ما که محدودیت‌های ما را هم ندارند و اقدامات خصمانه‌ای نظیر تحریم علیه آنها در جریان نیست شرایط سخت‌تر و تلفات بالاتری داشته‌اند.

وی گفت: نباید به دلیل اینکه شرایط سخت را پشت سر گذاشته‌ایم به این موضوع بی توجه باشیم که درایت و توجه به مسئله ملی است که در تمامی ارکان برنامه‌ریزی و تدبیر شده تا شرایط را بهتر از مدعیان دنیا کنترل کنیم و نشان دهنده این است که اگر در هر موضوعی با تعقل و تدبیر و برنامه پیش برویم می‌توانیم به نتایج امیدوار باشیم.

این مسئول بیان کرد: موضوع واکسیناسیون اهم موضوعاتی است که همه باید به آن توجه داشته باشند، ما در آستانه نوروز قرار داریم و استانمان نیز یک استان پر تردد است که علاوه بر دید و بازدیدهای عادی باید به این تردد توجه کنیم، بدیهی است که بهترین راه محافظت و پیشگیری از ابتلاء به کرونا تکمیل روند واکسیناسیون است.

استاندار قزوین با اشاره به این موضوع که دانشگاه‌ها به شرایط پیش از پیک ششم بازگشته‌اند گفت: مدارس در پایه‌های مختلف نیز باید از هفته آینده به شرایط پیش از پیک ششم بازگردند و با ۳۰ درصد ظرفیت در سه شیفت به صورت حضوری همچون پیش از بهمن ماه بازگردند.

وی مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه تأمین اجتماعی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مانند سرباز فعال در خط مقدم است که باید نیازهای او به هر روش ممکن رفع شود، ما شرایط بیمه تأمین اجتماعی را نیز درک می‌کنیم ولی لازم است پیش از پایان سال حداقل به بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی پاسخ داده شود.

استاندار قزوین با اشاره به وضعیت بیمارستان بوعلی نیز بیان کرد: اورژانس نیمه کاره بیمارستان بوعلی یک ظرفیت خوب برای خدمت به مردم است و به منظور تأمین اعتبار برای تکمیل این بخش جلسه مشترک دانشگاه علوم پزشکی با سازمان برنامه و بودجه استان برگزار خواهد شد ولی به این موضوع نیز باید توجه داشت که بودجه دولتی در پایان سال نمی‌تواند تأمین کننده کلیه اعتبار لازم باشد و بهتر است در این خصوص همراهی و همکاری خیرین نیز جذب شود.

استاندار قزوین در خاتمه یادآور شد: کلیه رستوران‌ها و صنوف مرتبط با این دسته از جمله تالارها همچنان با ظرفیت ۳۰ درصدی به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 5436797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha