۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸

با هدف تسهیل و تقویت سرمایه گذاری؛

واحدهای صنعتی اردبیل مشکلی در تامین گاز نخواهند داشت

واحدهای صنعتی اردبیل مشکلی در تامین گاز نخواهند داشت

اردبیل-استاندار اردبیل گفت: با هدف تسهیل و تقویت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی می بایست مشکل تامین گاز در این محل ها تا سال آینده برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی و اجرای خطوط انتقال گاز اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری و انجام کارهای جدید با زیرساخت‌های استاندارد، انتظار می‌رود در خصوص تأمین گاز با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ هکتار به مساحت شهرک صنعتی افزوده شده و اجرای زیرساخت‌های ۶۰ کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تمامی مساحت اضافه شده به شهرک صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده، افزود: اجرای واحدهای تولیدی و صنعتی در این مناطق از سال آینده شروع می‌شود که ضروری است برنامه ریزی های لازم برای اجرای زیرساخت‌های انتقال گاز به این واحدها انجام شود.

عاملی تصریح کرد: برای اجرای خط دوم انتقال گاز اردبیل از میانه نیز باید اقدامات لازم صورت گرفته و هر کاری که برای این مهم نیاز است، در برنامه‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت گاز و عدم قطعی در فصل سرد سال، از اقدامات شرکت گاز به دلیل جلوگیری از افت فشار و قطعی تقدیر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای گازرسانی به تمامی روستاهای استان، گفت: در اجرای گازرسانی به روستاها باید تلاش شود، هیچ روستایی از چرخه گازرسانی خارج نشود.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با توجه به رونق اقتصادی روستاها با اجرای طرح‌هایی چون کشت گلخانه‌ای، پیش بینی می‌شود در آینده نه چندان دور مهاجرت معکوس در ابن مناطق اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از دیگر اقداماتی بوده که با جدیت پیگیری شده و لازم است تأمین گاز برای این واحدها نیز در اولویت باشد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان گزارشی از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت از جمله گازرسانی به شهرستان‌ها و روستاهای مختلف ارائه کرد.

کد خبر 5437553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha