۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

بستری‌های کرونا مثبت در خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد کاهش یافت

بستری‌های کرونا مثبت در خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد کاهش یافت

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: آمار نشان از کاهش ۶۰ درصدی بستری بیماران تنفسی و ۳۵ درصدی در موارد بستری کرونا مثبت دارد.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان روزانه بیماران کرونا مثبت ما در اوج پیک ششم به ۳۰۰ نفر رسیده بود که در آمار روز گذشته با کاهش ۹ برابری به ۱۴۱ نفر سید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در اوج پیک شش در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه تعداد بستری‌های ما روزانه ۲۳۲ مورد بوده است که از این تعداد ۱۳۳ مورد کرونا مثبت بوده‌اند.

شریف زاده با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات روز گذشته آمارها به بستری ۹۲ بیماران تنفسی و ۸۷ نفر بستری کرونا مثبت کاهش پیدا کرده است، ادامه‌داد: این آمار نشان از کاهش ۶۰ درصدی بستری بیماران دارای علائم تنفسی و ۳۵ درصد در موارد بستری کرونا مثبت دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: این کاهش آمار بستری‌ها بی شک در زنگ بندی شهرهای خراسان جنوبی تأثیر خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا همچنان در خراسان‌جنوبی بالا است، بیان کرد: در کل بهمن ماه تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری ۵۴ نفر بوده اما تا روز یازدهم اسفند ماه تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری به ۴۶ نفر رسیده است.

شریف زاده یادآور شد: با توجه به کاهش بستری‌ها، امیدواریم در روزهای آتی (یک تا دو هفته آتی) تعداد بستری‌های در بخش مراقبت‌های ویژه و به دنبال آن فوتی‌های ناشی از این ویروس در خراسان جنوبی نیز به شدت کاهش پیدا کند و نوروز خوبی را آغاز کنیم.

وی گفت: تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا ویروس نیز کاهش پیدا کرده است که بی شک غیر حضور شدن فعالیت مدارس در کاهش این آمار تأثیر بسزایی داشته است و امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه پیدا کند.

کد خبر 5437556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha