۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

امام جمعه خرمشهر:

موضوع صریح و همیشگی ایران حل مشکلات از راه مذاکرات است

موضوع صریح و همیشگی ایران حل مشکلات از راه مذاکرات است

خرمشهر - امام جمعه خرمشهر گفت: جنگ و تجاوز نزد ایران محکوم است و مشکلات باید از راه مذاکرات حل شود چون از زمان تأسیس جمهوری اسلامی موضع ایران همین بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد عادل پور ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز این هفته اظهار کرد: ایران خواهان توقف جنگ کنونی بوده و این موضع منطقی، حکیمانه، صحیح و سالم درباره جنگ در اکراین است.

امام جمعه خرمشهر بر لزوم توجه به ریشه‌های آغاز این جنگ تاکید کرد و گفت: یکی از محورهای ریشه بحران اکراین رژیم بحران ساز آمریکاست، رژیمی که حیات و ارتزاق آن از بحران است.

وی ادامه داد: از جمله علل شکل‌گیری درگیری در اکراین این است که با مداخله آمریکا معاهدات و توافقنامه‌ها با روسیه زیر پا گذاشته شد و اقدامات عملی انجام دادند.

حجت الاسلام عادل پور، فریاد حقوق بشری در جنگ اکراین و سکوت در مقابل جنگ در دیگر مناطق همچون عراق، لیبی، افغانستان، و فلسطین را مصداق نفاق دانست و عبرت گرفتن از این اتفاق را یک ضرورت اعلام کرد.

وی بیان کرد: باید از اتفاقات اخیر عبرت گرفت و عبرت این است که نباید به آمریکا اعتماد کرد و باید قدرتمند بود و تقویت مردم یکی از مؤلفه‌های جدی تقویت قدرت یک کشور است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه با اشاره به روز «جانباز» عملکرد سپاه پاسداران در در چهار دهه اخیر را معنویت، شهادت طلبی، ایثارگری، ولایت پذیری و عشق به ولایت و مردمی بودم سپاه پاسداران دانست و افزود: باید از این روحیه ولایی و مردمی صیانت کرد.

حجت الاسلام عادل پور به مشکلات شهری خرمشهر پرداخت و از بی‌ثباتی مدیریت در این شهر به عنوان عامل رنج و آسیب به منافع مردم یاد کرد.

وی گفت: شهرستان خرمشهر از بی ثباتی مدیریتی رنج می‌برد که نمونه آن در شبکه بهداشت است که ظرف سه سال اخیر چهار مسئول تغییر کرده که ناشی از نگرش سیاسی است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه تغییرات مکرر گزینه‌های تصدی سمت شهردار در این شهرستان را نمونه‌ای دیگر از نبود ثبات در بدنه مدیریتی شهرستان دانست و اقدام شورای شهر در عزل شهردار را خطای راهبری خواند.

وی گفت: شورای شهر دچار خطاهای راهبردی می‌شود و این بی دقتی است و منشأ آنها مشورت نکردن و نبود استقلال و تعارض منافع است.

اینکه اگر شهردار کارآمد نبود چرا شورا آن را انتخاب کرد؟ شورای شهر وقتی وضعیت حقوق‌ها و مسائل عمرانی در شهرداری خرمشهر قدری سامان یافته چرا در پایان سال دست به این اقدام زد؟ آیا احراز محل سکونت را نمی‌شد با دادن مهلت رفع کرد؟ سوالات مطرح شده از سوی خطیب جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه بود.

حجت الاسلام عادل پور خطاب به شورای شهر گفت: من از جانب مردم اعلام می‌کنم که شورای شهر باید خود را اصلاح کند.

کد خبر 5438381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha