۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷

معاون علمی رئیس جمهور مطرح کرد؛

لزوم توسعه زیست بوم کارآفرینی در خراسان شمالی

لزوم توسعه زیست بوم کارآفرینی در خراسان شمالی

بجنورد- معاون علمی رئیس جمهور گفت: زیست بوم کارآفرینی باید در خراسان شمالی توسعه یابد و زمانی که این امر محقق شد، کارآفرینان می‌توانند به منابع مالی نیز دسترسی مناسبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان شمالی، مشخصه بارز این استان را وجود نیروهای انسانی قوی دانست و اظهار کرد: خراسان شمالی شاید از لحاظ منابعی همچون نفت و گاز استان شاخصی نباشد، ولی دارای نیروهای انسانی قوی است.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: خراسان شمالی استانی با زیرساخت‌های جوان است اما به خوبی نیز در حال رشد می‌باشد.

وی با بیان اینکه منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ از دیگر منابعی هستند که شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: امسال رقم ۸۰ میلیارد تومان از منابع تبصره ۱۸ به این استان اختصاص داده شده و هر چند زمان اختصاص آن در ماه آخر سال بوده اما اتفاقات خوبی توسط آن رخ خواهد خورد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ارتباط با حمایت‌های صورت گرفته از شرکت‌های دانش بنیان نیز خاطرنشان کرد: زیست بوم کارآفرینی باید در این استان توسعه یابد و زمانی که این امر محقق شد کارآفرینان می‌توانند به منابع مالی نیز دسترسی مناسبی داشته باشند.

وی به صندوق پژوهش فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق در این استان نوپا است ولی طی یکی دو سال اخیر رشد خیلی خوبی داشته.

ستاری بیان کرد: از سوی دیگر در حال حاضر بانک‌ها نیز تسهیلات به این شرکت‌ها ارائه می‌دهند که می‌توان از آن استفاده کرد.

کد خبر 5439075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha