۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تلاش می‌کنیم «پوتین» در جنگ اوکراین پیروز نشود

تلاش می‌کنیم «پوتین» در جنگ اوکراین پیروز نشود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: تلاش می کنیم تا «پوتین» در جنگ اوکراین پیروز نشود زیرا اگر این اتفاق رخ دهد، اروپا امنیت نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه سخنانی را در خصوص جنگ اوکراین مطرح کرد. وی گفت: تلاش می‌کنیم که پوتین در جنگ پیروز نشود.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین راستا ادامه داد: علت اینکه تلاش خود را به کار بسته ایم تا پوتین در جنگ اوکراین پیروز نشود، این است که در صورت پیروزی او، اروپا امنیت نخواهد داشت.

بورل در ادامه اظهاراتش یادآور شد: باید ساز و کارهایی را وضع کنیم که عدم وقوع هرگونه جنگی در آینده تضمین شود. وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش آفرینی چین در جنگ اوکراین نیز اشاره کرد.

در همین ارتباط، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: شاید چین بتواند در گیر و دار جنگ کنونی در اوکراین، نقش میانجی را ایفا کند. البته این یک احتمال است و ما چنین نقش‌آفرینی از سوی مقامات پکن را احتمالی می‌دانیم.

کد خبر 5439093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مختار IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      4 4
      جنگ اوکراین نتیجه زیاده خواهی و اشغال کشورهای آسیایی توسط شما جنایتکاران غربی و آمریکایی است! وقتی که به عراق حمله می کنید و دهها هزار انسان بی گناه را می کشید! وقتی که به افغانستان حمله می کنید و دهها هزار انسان بی گناه را می کشید و سوریه و لیبی و یمن و … اولین متجاوزین به سرزمینها شما جنایتکارانید
    • علی رضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      4 3
      بسمه تعالی اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود که می دانیم پیروز خواهد شد امنیت وتوازن قوا در جهان کمی بهتر برقرار خواهد شد زیرا آمریکا و ناتو خوهند فهمید که دنیا زیاد هم بدون صاحب نیست که هر کاری خواستند بکنند .
      • فرهاد IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
        0 0
        چرت نمیگی؟
    • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 4
      تلاش نکن دیگه روسیه کل اوکراین را گرفته نوبت هم شده نوبت دیگر کشورهای اروپایی هست.
    • رضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      2 2
      این آرزو را به گور می برید