۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

آگاهی و توانایی در استدلال از ابزارهای جهاد تبیین است

آگاهی و توانایی در استدلال از ابزارهای جهاد تبیین است

اصفهان- معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:آگاهی و توانایی در استدلال از ابزارهای جهاد تبیین است و به صورت گروهی و تیمی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی پیش از ظهر شنبه در دومین جلسه دوره آموزشی تخصصی جهاد تبیین «نقش اساتید دانشگاه در جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری» که به همت فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا باید توجه داشت که موضوع جهاد تبیین در چه شرایط و فضایی در کشور مطرح شده که اهمیت آن را به خوبی مشخص کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید توجه داشت که این موضوع تنها یک طرح مسئله از سوی رهبر معظم انقلاب و یا یک دستور قرآنی است که در این صورت مفهوم حقیقی جهاد باید به لحاظ قرآنی مشخص شود و محدوده و عرصه‌های پیاده‌سازی آن معلوم شود، از سویی دیگر بین تبیین و جهاد تبیین تفکیک قائل شد.

روشنگری و تبیین جدانشدنی از آرمان‌ها و ارزش نظام

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: حقیقت جمهوری اسلامی بر پایه ارزش‌های توحیدی و الهی است البته که ضعف و مشکلات وجود دارد اما آرمان‌های جمهوری اسلامی همچنان پابرجاست و همانطور که تبیین پیامبر از قرآن جداشدنی نیست، آرمان‌ها و ارزش نظام هم از روشنگری و تبیین جدا نیست.

وی افزود: به عبارتی جهاد به معنای مبارزه است اما هر تلاش و مبارزه‌ای را نمی‌توان جهاد نامید زیرا جهاد مقاوم به دو رکن اساسی است یک اینکه فعالیتی که همراه با تلاش و کوشش باشد و دوم اینکه علیه دشمن صورت گیرد، نمی‌توان در دفتر کار و رخت خواب بود و اسم خود را جهادگر و مبارز گذاشت و باید در وسط میدان باشد تا تعبیر جهادگر را به او نسبت داد.

تحریف سخت‌تر از تحریم

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از نفوذ دشمن به افکار عمومی نیازمند جهاد تبیین هستیم، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب سخت‌تر از جنگ تحریم، تحریف است و دشمن بر این موضوع سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که ببینید چهره‌های مذموم و ممدوح تاریخ با چه ملاک و معیارهایی بودند آیا تنها ملاک عمل به مناسک دینی بوده و یا تبیین صحیح و درست، از این رو باید از مبارزه قلمی، قدمی، رسانه‌ای، اقتصادی، مدیریتی، تعلیمی و … به عنوان مصداق‌های جهاد تبیین استفاده کرد.

رسانه در رأس ابزارهای تحریف

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد شبهه، شایعه پراکنی، کارشکنی در برنامه‌ها و اصلاح و مهم‌تر از آن استفاده از فضای رسانه از ابزار دشمن برای تحریف است.

وی با بیان اینکه باید خلاء‌ها را پر کرد، گفت: باید همیشه نگاه کرد که دشمن کجا و چه مسائلی را نشانه گرفته است و برای همان موضوع برنامه‌ریزی کرد و البته نباید در این زمینه دچار سردرگمی شویم.

دید کلان و عمل خرد

حجت الاسلام میراحمدی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر این است که باید دید کلان داشت اما خرد و جزئی عمل کرد و از مجموعه‌های کوچک در خانواده و دانشگاه‌ها و دوستانه جهاد تبیین را آغاز کنید.

وی افزود: در جهاد تبیین و نهضت روشنگری اخلاقی عمل کنید و از دشنام، فریب و تهمت و دروغ دوری کرد که این موضوع از تأکیدات رهبر است و حقایق را با منطق و عقلانیت و عواطف انسانی بیان کرد.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آگاهی و توانایی در استدلال از ابزارهای جهاد تبیین است و مجهز به فکر و عقلانیت کنید و مطابق دستور قرآن جهاد یکی از مصادیق بر و تقواست و باید هم‌افزایی و گروهی عمل کرد.

کد خبر 5439110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha