۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

یک مسئول در سازمان غذا و داروی کشور:

اولویت امروز در حوزه دارو پیشگیری از اشتباهات است

اولویت امروز در حوزه دارو پیشگیری از اشتباهات است

زنجان-مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت‌محور سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: بدون شک اولویت امروز در حوزه دارو، پیشگیری از بروز اشتباهات است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشین محمدحسینی در اولین افتتاحیه اولین همایش فارماکوویژیلانس و ایمنی دارو که در سالن همایش‌های روزبه برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از اشتباهات مکرر دارویی عنوان کرد و گفت: آن چیزی که در این همایش به آن توصیه و تاکید می‌شود، مصرف درست و بهتر دارو است.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات دارویی را که در این همایش مطرح می‌شود را به عنوان یک راهکار عملی در راستای پرهیز از اشتباهات دارویی قلمداد کرد، ادامه داد: هدف ما کمک به کاهش و مهم‌تر از آن پیشگیری کامل از بروز اشتباهات دارویی است.

این مسئول با یادآوری اینکه این سازمان وظایف مهمی چون تامین ایمنی و کیفیت فرآورده‌های سلامت‌محور را عهده‌دار بوده و در کنار آن این وظیفه را در خصوص تجهیزات پزشکی و مواد بهداشتی و آرایشی نیز انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این دفتر که در راستای پایش مصرف فرآورده‌های سلامت تاسیس شده است، به فعال‌ترین گروه‌ها اشاره کنیم، گروه ثبت و بررسی عوارض ناخواسته فرآورده سلامت، یکی از این گروه‌ها است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این همایش با تاکید بر اینکه امروز به دنبال ایجاد سیستم کارآمد و پایدار و نیز مرتبط با ایمنی دارو که در نهایت منجر به اعتماد عموم نسبت به داروها خواهد شد، هستیم، اظهار کرد: خروجی همایشی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه خواهد داشت.

مریم نوبرانی با بیان اینکه در این همایش مطرح می‌کنیم که همه افراد و همه شرایط مکانی و زمانی نمی‌تواند برای همه داروها و افراد یکسان باشد، افزود: فارغ از تبعات مالی که بروز عارضه‌های جانبی داروها به واسطه مصرف آن ایجاد می‌کند، نباید تبعات اجتماعی آن را نیز دست کم گرفت.

وب با اشاره به اینکه دولت در این زمینه عهده‌دار تامین داروهای باکیفیت و کارآمد است، عنوان کرد: وقتی دارویی تولید می‌شود، هدف اصلی از آن، ایمنی بخشیدن به سلامت انسان‌ها در برابر حوادث مختلف است، به همین خاطر به هیچ وجه نمی‌توان به خطر افتادن سلامت انسان‌ها به واسطه مصرف دارو را پذیرفت.

کد خبر 5441385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha