۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹

وزارت انرژی ترکیه:

واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد

واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهیم کرد

معاون وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که آنکارا واردات نفت از روسیه را متوقف نخواهد کرد، چراکه مسکو منبع قدیمی و موثقی برای تامین انرژی ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «آلپ ارسلان بیرقدار» معاون وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که آنکارا همچنان به خرید نفت از روسیه ادامه خواهد داد چراکه ترکیه برای تامین ۴۵ درصد از گاز طبیعی، ۱۷ درصد از نفت و ۴۰ درصد از بنزین خود، به روسیه وابسته است.

وی با اشاره به اینکه جهان به نفت بیشتری نیاز دارد که لازم است از آمریکا، ونزوئلا، ایران، عربستان یا هرجای دیگری تامین شود، تاکید کرد که ترکیه نمی تواند به راحتی کمک های نفتی روسیه را با کشوری دیگر عوض کند چرا که این کشور منبع قدیمی و موثقی برای تامین انرژی ترکیه است.

بیرقدار در ادامه افزود: ما با توقف واردات نفت از ایران ناگهان به صفر رسیدیم و نمی توان با توقف واردات نفت از روسیه، آشفتگی دیگری در اوضاع نفتی کشور به وجود آورد.

گفتنی است که پیش از خروج واشنگتن از برنامه توافق هسته ای در سال ۱۳۹۶ و بازگشت تحریم ها علیه ایران، ترکیه روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد.

روز گذشته، دولت واشنگتن واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع کرد حال آنکه اتحادیه اروپا اعلام کرده است که با این تصمیم همراهی نمی کند.

کد خبر 5442879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس US ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 1
      اگر چنین باشد به اقتصاد روسیه ضربه سختی وارد خواهد شد واین کشور مجبور است مثل سایر کشورهای تحریمی به چین پناه ببرد حال انکه خود چین هم از تحریمها در امان نیست روسیه باید بازی در اوکراین را طوری پایان دهد که حدالمقدور اقتصادش کمترین اسیب ممکن را ببیند وگرنه ممکن است اقتصادش نابود شود