۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

شعبان فرصتی برای استغفار است/ با روح پاک به رمضان وارد شویم

شعبان فرصتی برای استغفار است/ با روح پاک به رمضان وارد شویم

بجنورد- مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با تاکید بر اینکه ماه شعبان فرصتی برای استغفار است، گفت: استغفار زیاد ما را با روح و نفسی پاک به ماه مبارک رمضان وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده ظهر چهار شنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرصت معنوی ماه شعبان، اظهار کرد: در ماه شعبان عبادت‌های مختلفی وارد شده که مهم‌ترین عبادت، استغفار است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه اگر استغفار نباشد نفس دائماً آلودگی جمع می‌کند، گفت: کسی که استغفار ندارد آلودگی‌هایش را در طول روز پاک و جبران نمی‌کند؛ این عفونت‌ها جمع می‌شود و شخص خشن، متجاوز، فضول، بدبین، غیبت کننده، تهمت زننده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اوج عرفان در مناجات شعبانیه، افزود: مناجات شعبانیه از لطافت بسیار زیادی برخوردار است؛ مضامین بی‌نظیری داشته و در آن نکات بسیار لطیفی درباره رابطه بین انسان و خداوند تبارک و تعالی وجود دارد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه مناجات شعبانیه نفس انسان را پاک کرده و آرامش بسیار زیادی در پی دارد، گفت: در آغاز مناجات شعبانیه یک ارتباط عاشقانه بسیار زیبایی بین انسان با خداوند وجود دارد که بنده مورد توجه ویژه خداوند قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: مردم از فرصت این ماه استفاده کرده و سعی کنند روح و نفس خود را پاک کنند و با قلبی صاف به رمضان وارد شوند.

کد خبر 5443265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha