۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل

پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سالانه ۴۰ درصد مردم اردبیل تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد با مشارکت دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان در مدت ۳ ماه تهیه و بعد از بررسی نهایی در این کمیته تصویب شد.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی پیشگیری از اعتیاد برای مدت ۵ سال تهیه شده که اجرای آن از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و اولویت پیشگیری در کنترل و کاهش میزان بروز و شیوع اعتیاد در استان اردبیل گفت: این برنامه با مشارکت ۲۳ دستگاه اجرایی، دانشگاهی و فرهنگی استان با الگوی طرح یاریگران زندگی تهیه شده است.

ستاری افزود: جامعه هدف این برنامه شامل محیط‌های آموزشی، خانواده، محیط‌های کاری و محیط‌های عمومی از جمله محلات پرآسیب، روستاها و جمعیت هدف شامل سالانه ۴۰ درصد کل جمعیت استان به تعداد ۵۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استفاده از گفتمان‌سازی و ظرفیت‌های اجتماعی و مردم، فضای مجازی و سایر شیوه‌های نوین، مشاوره و آموزش از مهمترین راهبردهای این برنامه به شمار می‌رود.

ستاری اضافه کرد: این برنامه به تفکیک شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سال اجرا با هدف کاهش سالانه ۵ درصد از میزان موارد جدید ابتلاء به اعتیاد در استان اردبیل تهیه شده و از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی به عنوان رئیس کمیته و فرمانداران شهرستان‌ها تحت پایش و نظارت مستمر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ کمپ ترک اعتیاد در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند و با ظرفیت اسمی ۶۰۰ نفر خدمات متعددی به مقیمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 5443767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha