۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰

در قالب جشنواره لبخند بهار؛

عمو نوروز و ننه سرما در طرح نوروزی تهران حضور دارند

عمو نوروز و ننه سرما در طرح نوروزی تهران حضور دارند

شهروندان تهرانی، در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ میهمان جشنواره «لبخند بهار» می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن جعفرزاده مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره رویداد «لبخند بهار» گفت: هر سال با فرا رسیدن جشن‌های نوروزی، شهرداری تهران ویژه برنامه‌هایی برای معرفی و بازنمایی فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دارد. امسال هم در رویدادی با نام «لبخند بهار» به استقبال بهار تازه می‌رود.

وی افزود: هدف این برنامه گسترش شور و نشاط اجتماعی، تزریق امید به شهروندان و نمایش آئین‌ها و سنت‌هایی است که ریشه‌های استوار فرهنگی ما ایرانیان را می‌سازد. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند بها دادن به آن و پررنگ کردن ابعاد مختلف فردی و اجتماعی این مراسم شادی بخش هستیم.

وی ادامه داد: برپایی کاروان‌های شادی در سراسر شهر تهران، برگزاری نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی اقوام، خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و صنایع دستی استان‌ها و اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی بخشی از رویداد «لبخند بهار» است. در این کارناوال‌ها، ننه سرما و عمو نوروز به عنوان نمادهای ملی، در هزار نقطه از شهر حضور دارند و مراسم استقبال از بهار به واسطه آنها به شکل‌های مختلف انجام می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به تنوع بخش‌های مختلف جشنواره آئین‌های نوروزی «لبخند بهار» افزود: در بوستان‌های ملت، خاوران، خلیج فارس و … میزبان شهروندان عزیز تهرانی هستیم. تهران در نوروز، علاوه بر این که زیباست، هوایی پاک و خیابان‌هایی خلوت و آرام دارد و میزبان مسافران بسیاری است، «لبخند بهار» این مسافران را در ضیافت موسیقی و رنگ و شادی همراهی می‌کند.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره هفته آینده برگزار می‌شود و جزئیات آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 5444178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha