۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

۱۱۰۰ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی ذخیره سازی شد

۱۱۰۰ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی ذخیره سازی شد

ارومیه – مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی از ذخیره سازی یک هزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرجمال ساداتی صبح شنبه در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان که با حضور معاون بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبینار برگزار شد، افزود: ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در جهت تنظیم بازار میوه شب عید تدارک و در انبارهای سازمان تعاون روستایی ذخیره سازی شده است که با آغاز اجرای طرح تنظیم بازار میوه همزمان با سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به روند مطلوب توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازرگام در استان، افزود: در تلاش هستیم زیر ساخت‌های لازم برای افزایش خدمات دهی به مردم از طریق اینترنتی را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی‌ها در ایام پایانی سال مشرف به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد و گفت: تعداد ۴ هزار و ۷۳۸ واحد نانوایی در سطح استان فعال است که با توجه به بازرسی‌های انجام گرفته در طی ماه‌های اخیر، ۵۰ درصد پرونده تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان است.

اکبر کرامتی تصریح کرد: با توجه به ابن که نان قوت غالب مردم است باید نظارت و بازرسی‌ها بر نحوه فعالیت واحدهای نانوایی بیش از پیش افزایش یابد.

وی اضافه کرد: به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان و شب عید، ۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه تأمین امنیت غذایی آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری مورد نیاز مصرفی مردم استان تأمین شده و در حال توزیع است و نیاز است با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال آهنگ حمل اقلام به استان و روند توزیع تسریع یابد.

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت: از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می‌شود ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود.

یوسفی رضایی با اشاره به جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند ماه نیز گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه سال جاری؛ هیچ گونه کمبودی در خصوص تأمین گوشت مرغ در ایام پایانی سال، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

کد خبر 5444976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha