۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲

استاندار همدان مطرح کرد؛

آمادگی همدان برای میزبانی از مسافران نوروزی

آمادگی همدان برای میزبانی از مسافران نوروزی

استاندار همدان گفت: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی با حداکثر ظرفیت را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان، کاهشی و تحت کنترل است.

وی ادامه داد: ثبات و دوام وضعیت کنونی استان در شیوع ویروس کرونا، به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم بستگی دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی با حداکثر ظرفیت را دارد، خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در زمینه سفرهای نوروزی نیز در ادامه اعلام می‌شود.

قاسمی فرزاد یادآور شد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز، لازم است یک کمیته تخصصی در زمینه سفرهای نوروزی برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با بیماری کرونا تشکیل شود.

وی با تصریح بر اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بزرگسال، نوبت اول برای افراد ۵ الی ۱۱ سال، الزامی است، افزود: سفرهای به عتبات عالیات توسط مردم از طریق استان برقرار است و اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز مسافرین انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به برقراری پروازهای فرودگاه همدان (در هفته ۴ روز) زمینه کنترل مسافران ورودی و خروجی در راستای بیماری ویروس کرونا فراهم شود.

قاسمی فرزاد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس استان در کلیه مقاطع تحصیلی، به صورت ۱۰۰ درصد ظرفیت برگزار شوند.

وی ادامه داد: اماکن ورزشی و سالن‌های سرپوشیده ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰ درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد نیز با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

استاندار همدان گفت: کلیه کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، تالارها و سالن‌های غذاخوری، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰ درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها و اصناف در راستای ترغیب و الزام بازاریان به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کند، خاطرنشان کرد: واحدهای اقامتی مرتبط به میراث فرهنگی و گردشگری استان، ارائه خدمات به مسافرین را به ارائه مستندات تزریق دز سوم واکسن کرونا (متر از سه ماه) مشروط کنند.

قاسمی فرزاد با تصریح بر اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اقدامات لازم برای تزریق واکسیناسیون مسافرین نوروزی را فراهم کند، تاکید کرد: کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان، آمادگی لازم برای پذیرش مسافران نوروزی را داشته باشند.

وی ادامه داد: اصناف استان، صنف‌های خدمات‌رسان خود به ویژه نانوایی‌ها را در ایام نوروز شیفت‌بندی کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، اصحاب رسانه و صدا و سیما در زمینه ترغیب مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، بر لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایام نوروز برای افراد واجد شرایط نیر تاکید کرد.

کد خبر 5445116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha