۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۲

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

۷۱ پرونده قضایی در حوزه دامپزشکی استان سمنان تشکیل شد

 ۷۱ پرونده قضایی در حوزه دامپزشکی استان سمنان تشکیل شد

سمنان- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفند ماه و با هدف مقابله با تخلفات حوزه امنیت تغذیه و فرآورده های غذایی ۷۱ پرونده قضایی در استان ایجاد شده است.

حمید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفند ماه ۷۱ پرونده قضائی در حوزه دامپزشکی استان سمنان ایجاد شده است، تاکید کرد: این تخلفات طی بازرسی‌ها و نظارت‌های دامپزشکی بر اماکن توزیع اقلام و فرآورده‌های غذایی کشف و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان مورد پایش و رصد مداوم بازرسان دامپزشکی قرار دارند، بیان کرد: در بازه زمانی مذکور هفت واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به دلیل تخلفات مشهود، پلمب شدند.

حساسیت نسبت به مراکز تأمین فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی، ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و ابراز کرد: این طرح تا چهاردهم اردیبهشت ماه با جدیت از سوی بازرسان دامپزشکی در هشت شهرستان استان اجرا و هدف آن امنیت غذایی شهروندان استان و مقابله با تخلفات احتمالی عرضه کنندگان و کشتارگاه‌ها است.

حسینی با بیان اینکه اکیپ‌های رصد و نظارت دامپزشکی با حضور در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نسبت به رعایت مسائل مرتبط با امنیت غذایی مردم، مبادرت می‌ورزند، گفت: مردم نیز می‌توانند تخلفات احتمالی را به دامپزشکی استان اعلام کنند تا به آنها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان سمنان برای رصد بهتر مراکز عرضه و تأمین فرآورده‌های خام لبنی از ۹ تیم سیار و ۹ تیم ثابت نیز استفاده می‌کند که به صورت شیفتی در این مراکز حضور خواهند یافت و به تمام مراحل تأمین و عرضه محصولات مذکور نظارت خواهند داشت، افزود: مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان به دلیل تأمین غذای مردم جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و لذا حساسیت ویژه ای نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و امنیت غذایی در این مراکز وجود دارد.

کد خبر 5445493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha