۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

حجت الاسلام ایمانی پور:

باید تلاش کنیم در حوزه حقوق بشر اسلامی تولید ادبیات داشته باشیم

باید تلاش کنیم در حوزه حقوق بشر اسلامی تولید ادبیات داشته باشیم

حجت الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات بود که در ابتدا با محکوم کردن اعدام ۸۱ تن در عربستان سعودی گفت: ما نتوانستیم تعریف درستی بین ترور و مقاومت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست پنج جانبه تفاهم نامه حقوق بشر اسلامی بین مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جامعة المصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

در این نشست که در مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام حمید شهریاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه حضور داشتند.

* ایمانی پور: نتوانستیم تعریف درستی بین ترور و مقاومت داشته باشیم

سخنران دیگر این نشست حجت الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات بود که در ابتدا با محکوم کردن اعدام ۸۱ تن در عربستان سعودی گفت: وقتی صحبت از حقوق بشر اسلامی می‌شود یعنی استفاده از آموزه‌های فطری و بشری دین مبین اسلام در دفاع از مردم جهان و خصوصاً مظلومانی که دسترسی به دفاع از حقوق خود ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در حوزه حقوق بشر اسلامی تولید ادبیات داشته باشیم افزود: ما نتوانستیم تعریف درستی بین ترور و مقاومت داشته باشیم. اگر به هنگام و به درستی ادبیات مناسب در این دو حوزه تعریف می‌شد امروز کسانی که برای دفاع از آرمان‌ها، کیان و سرزمین خود جهاد می‌کنند را به عنوان ترور نه منع و نه محکوم می‌کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: در این تفاهم نامه پنج جانبه توانمندسازی مسلمانان برای دفاع از حقوق خود در نظر گرفته شده است تا در قالب آموزش‌ها آن‌ها به وظایف خود مشرف شوند و به دفاع از حقوق بپردازند.

ایمانی پور با تاکید بر مبحث مطالبه گری اظهار داشت: چرا اقلیت‌ها در کشورهایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند از حقوق ابتدایی محروم هستند و مسلمانان برای کار و تحصیل در غرب با مشکل مواجه هستند. چرا یهودی ستیزی به کمک رسانه‌ها جرم انگاری شده، ولی مبنای حقوقی برای مواجه با اسلام ستیزی در دنیا وجود ندارد. اگر یهودی ستیزی جرم است حتماً اسلام ستیزی هم باید جرم باشد، ولی هیچکس به این نکته توجه ندارد.

* کرامت انسانی در نظام حقوق اسلام تبلوریافته است

حجت الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی نیز در این نشست گفت: اهتمام اسلام به حقوق و کرامت سلام و تکریم بنی آدم از نکاتی است که امروز که بیش از هر زمان دیگری از حقوق بشر سخن گفته می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر محترم شمردن جان انسان‌ها افزود: همه انسان‌ها از کرامت ذاتی برخوردارند و این کرامت در نظام حقوق اسلام تبلوریافته است.

رئیس جامعه المصطفی اضافه کرد: حقوق بشر باید در ابعاد فکری، معرفتی و نظری مورد توجه قرار گیرد و از بعد عملی نیز حامی مظلومان باشد.

وی با اشاره به برخوردهای دو گانه جوامع غربی با مقوله حقوق بشر افزود: به نام دفاع از انسان اقداماتی انجام می‌دهند این در حالی است که در مقابل برخی بی عدالتی‌ها، ظلم‌ها و جنایات سکوت می‌کنند و این رفتارها تبعیض‌آمیز است.

در پایان، امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ستاد حقوق بشر، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی (ص) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

کد خبر 5446777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha