۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

استاندار قزوین:

باید از خلاقیت و ابداع جوانان نهایت بهره را ببریم

باید از خلاقیت و ابداع جوانان نهایت بهره را ببریم

قزوین- استاندار قزوین گفت: جوانان منابع ابداع و خلاقیت هستند که برای پیشرفت باید از توانایی آنها استفاده کنیم و ریسک جوان گرایی را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در جلسه‌ای که صبح دوشنبه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد ضمن اشاره به این موضوع که جلسه با جوانان به مناسبت این روز تنها ارتباط استاندار با جوانان نیست اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در اشکال مختلف با گروه‌های مختلف جوانان در استان ارتباط برقرار کنیم و معتقدیم که استفاده از ظرفیت جوانان از تکالیف ما است.

استاندار قزوین با اشاره به این موضوع که اولین سمت مدیریتی خود را در ۲۸ سالگی تجربه کرده است ادامه داد: در تجربه شخصی خود همواره تلاش می‌کردم که نشان دهم انتخاب یک فرد جوان تصمیم غلطی نبوده و همواره از این موضوع دفاع می‌کرد، امروز نیز این جمله رهبر معظم انقلاب که فرموده اند هرجا کار را به جوانان سپردیم ضرر نکردیم را نصب العین قرار داده ام و معتقدم که هرگاه از جوانان استفاده کرده ایم بن بست شکمی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: جوانان دارای خلاقیت و ابداع و نوآوری هستند که می‌توانند راهگشای کشور باشند و در همه فضاهای مدیریتی که از این ظرفیت استفاده کرده ایم اتفاقات جسورانه و عمدتاً پوست اندازی در روند کار و رشد اتفاق افتاده است.

این مسئول تبیین کرد: در هرجا که امکان اعمال نظر داشته ایم از جوانان استفاده مرده ایم و در نقاط دیگر نیز با چانه زنی و همگرایی کرده ایم که بشود از توان جوان بهره برد با این حال فراموش نکنیم همه چیز فقط مدیریت نیست بلکه جنبه‌های مختلف نیاز جامعه باید دیده شود همان طور که حمایت فقط مالی نیست و می‌شود زمینه سازی و همگرایی دستگاه‌ها را در جهت پیشبرد اهداف ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: منظور ما فقط جوانان شاخص و موفق نیستند بلکه جامعه عمومی جوان مد نظر ما است که فضای مثبت برای تعالی در پیش رو داشته باشند و حس کنند فضاها برایشان فضای مناسب‌تری است.

اعلایی با بیان این نکته که دیدار با جوانان یک اتفاق تزئینی نیست ابراز کرد: بیان موضوعات به ما و سایر مدیران ایده می‌دهند و مسائل مطرح شده قطعاً دغدغه‌های مختلفی را ایجاد می‌کند مضاف بر اینکه جوان گرایی و توجه به دغدغه جوانان از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم بوده است.

استاندار قزوین مطرح کرد: نگاه‌های مختلف در ادوار مختلف مدیریت کشور را به عهده داشته اند و کردم انواع مختلف تصمیم گیری را چشیده اند و امروز می‌بینیم که
مردم مطالبه انجام شعارهای اصیل و اولیه انقلاب را دارند و دولت باید این مطالبه را پیش ببرد و اقدامات عقلانی انقلابی و خردمندانه که رهبر توصیه کرده اند را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: امروز همه باید در کنار انقلاب برای حل مسائل کشور با خردمندی قدم بردارند. ما به دنبال نگاه تمدن سازی و ایجاد فضای اکوسیستمی در مدیریت استان هستیم و برای رفع مشکلات باید مجموعه راهکار داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به این موضوع که امروز استان قزوین با معضلات زیادی از جمله کمبود منابع آبی، اعتیاد بین دانشجویان و دانش آموزان، سرقت‌های خرد و… دست و پنجه نرک می‌کند عنوانکرد: مصائب زیادی در استان وجود دارد و نمی‌شود به موضوعات نگاهی بخشی داشت با این حال ما به آینده امیدواریم و معتقدیم که ظرفیت هتی استان قزوین به خصوص شهر قزوین کمتر دیده شده و لازم است همه فعالان در حوزه‌های مختلف پای در نهضت شناساندن قزوین بگذارند تا انشااله اتفاقات خوبی برای استان بیفتد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما باید در اندیشه خود آرمانگرایی داشته باشیم ولی در مسیولیت باید واقع گرایانه رفتار کنیم و تمام تلاش خود را به مار میبریم تا فاصله بین واقعیت و آرمان را کاهش دهیم.

کد خبر 5446838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha