۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام خبر داد؛

وضعیت نگران کننده مخازن سدهای ایلام/کاهش۴۱ درصدی بارش ها در استان

وضعیت نگران کننده مخازن سدهای ایلام/کاهش۴۱ درصدی بارش ها در استان

ایلام-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به وضعیت نگران کننده مخازن سدهای ایلام، گفت: بارندگی در استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پور احمد عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی (شورای حفاظت از منابع آب استان) در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با حضور استاندار ایلام ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارش‌های سال آبی جاری، وضعیت کلی منابع آب استان، حجم مخازن سدها و مقایسه با سنوات قبل، بیان کرد: مقدار بارش‌ها در سال آبی جاری ۴۳ درصد نسبت به دراز مدت و ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: سطح سفره آب‌های زیرزمینی در حال افت است و آبدهی رودخانه‌های استان تا ۸۰ درصد کاهش یافته و این موضوع وضعیت مخازن سدها را در شرایط نگران کننده‌ای قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ضمن اعلام هشدار به بهره برداران و ذینفعان منابع آب تاکید کرد: عبور از شرایط حاد پیش رو مستلزم عمل به وظایف از سوی همه دستگاه‌های اجرایی در بخش آب و صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط تمامی ذینفعان و بهره برداران خواهد بود.

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و صیانت از منابع آب استان ارائه شد.

کد خبر 5448981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha