۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

طرح ایمن‌سازی جاده‌ها در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود

 طرح ایمن‌سازی جاده‌ها در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح ایمن‌سازی جاده‌های مختلف استان در تعطیلات عید نوروز با تلاش ۲۲ گروه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اورجعلی علیزاده، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است، افزود: جاده‌های استان در طول فصل زمستان به دنبال بارش‌ها و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی آسیب دیده‌اند که برای رفع آنها گروه‌های راهداری از جمله اقدام به تعمیر تابلوها، لکه گیری جاده‌ها و سامان دهی خط کشی جاده‌ها می‌کنند.

وی اظهار داشت: گروه‌های زمستانی راهداری نیز برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تقویت شده‌اند و با استقرار در ۵۰ راهدارخانه استان آماده هستند در صورت ضرورت و بروز تصادفات احتمالی به مسافران نوروزی و ترددکنندگان جاده‌ای امدادرسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل همچنین ۱۵ جرثقیل بخش خصوصی را اجاره کرده و آنها را در هر پاسگاه پلیس مستقر کرده تا در صورت بروز حوادث احتمالی و تصادفات جاده‌ای به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

علیزاده، با بیان اینکه گشت‌های راهداری نیز به صورت شبانه روزی برای امدادرسانی به مسافران در سطح جاده‌های استان تردد می‌کنند، ادامه داد: در سطح استان ۷۱ نقطه پرحادثه شناسایی شده و در ایام تعطیلات نوروزی در هر نقطه از آنها یک اکیپ کامل متشکل از نیروهای راهداری، پلیس راه و سایر اعضای امداد و نجات جاده‌ای مستقر شده‌اند تا از بروز حادثه در این نقاط پیشگیری کنند.

وی یادآوری کرد: در جاده‌های استان ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی و ۳۸ نمازخانه بین راهی وجود دارد که این اماکن برای ارائه خدمات به مسافران و رانندگان و ادای فریضه نماز آماده شده‌اند تا به مسافران و رانندگان خدمات ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح پویش همراهان سفر ایمن در ۲۳ استان و ۲۵ مسیر پرتردد کشور اجرا می‌شود، گفت: این طرح که بعد فرهنگی و آموزشی دارد، در آذربایجان شرقی نیز در آزادراه تبریز - زنجان و از مبدا تبریز در کیلومتر هفت این آزادراه و مجتمع خدماتی رفاهی شقایق اجرا می‌شود.

علیزاده، با اشاره به اینکه مسافران و رانندگان پس از رانندگی طولانی مدت با توقف در این مکان‌ها، ضمن استراحت کردن از برنامه‌های فرهنگی، مفرح و شادی آفرین این طرح بهره مند می‌شوند، افزود: فعالان این طرح با استقرار در این مکان تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های هنری، موسیقی و مسابقه خستگی راه را از تن رانندگان و مسافران بدر کنند و برای آنان آرامش روحی و شادابی به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی مسافران برای ما مهم بوده و تلاش می‌شود سفری ایمن را برای آنان در راه‌های استان فراهم کنیم، اظهار داشت: بر اساس اعلام محققان چهار عامل جاده، انسان، وسایط نقلیه و محیط در بروز تصادفات نقش اصلی را ایفا می‌کنند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تلاش می‌کند آنچه مربوط به جاده است را با ایمن سازی جاده‌ها برطرف کند.

علیزاده، با تبریک عید نوروز و نیمه شعبان به مردم و مسافران از آنان خواست در طول سفر و هنگام رانندگی عجله نکرده و خوشی خود را به ناراحتی و عزا تبدیل نکنند.

کد خبر 5449683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha