۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

لایق در گفتگو با مهر:

اتفاقات سال گذشته نوید دهنده روزهای خوب برای کشتی ایران است

 اتفاقات سال گذشته نوید دهنده روزهای خوب برای کشتی ایران است

دبیر اسبق فدراسیون کشتی معتقد است نتایجی که در رقابتهای جهانی و بازی‌های المپیک سال گذشته توسط آزاد و فرنگی کاران آینده دار کسب شد، نوید دهنده روزهای خوب این رشته است.

رضا لایق دبیر اسبق فدراسیون کشتی که سال‌ها مربیگری تیم ملی کشتی آزاد را هم بر عهده داشت به خبرنگار مهر گفت: کشتی در سالی که گذشت با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های و لغو برخی از مسابقات بین المللی، عملکرد قابل قبولی داشت. بچه‌ها ما در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که زیر سایه سنگین کرونا برگزار شد هم توانستند نتایج خوبی کسب کنند و کمی بعد از رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ هم نتایج مطلوبی گرفتند.

وی افزود: در مجموع می‌توان نتایج و عملکرد کشتی در سال گذشته را امیدوارکننده و رو به جلو خواند. به ویژه آنکه نسلی وارد عرصه ملی کشتی شد که از سال‌ها قبل از رده نوجوانان و جوانان با برنامه ریزی و حمایت پیش رفت و در نهایت در رده بزرگسالان بارور شد. برخی از جوانان ما توانستند خودشان را در عرصه جهانی و المپیک اثبات کنند و جایگاه خوبی در بین بزرگان کشتی جهان برای خود بدست آورند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بسیاری از موفقیت‌های ملی را مرهون سرمایه گذاری روی رده‌های پایه کشتی دانست و گفت: سال‌ها برای پشتوانه‌های کشتی برنامه ریزی صورت گرفت تا این بچه‌ها به سکوی افتخار جهانی و المپیک تکیه بزنند. خوشبختانه هم اکنون شاهد آن هستیم که بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان دوباره با کشتی آشتی کردند و در حال جذب در این رشته هستند.

لایق با تاکید بر تعامل و همکاری فدراسیون کشتی با متولیان ورزش کشور اظهار داشت: مطمئناً تعامل و هماهنگی تمامی عوامل ورزش با یکدیگر می‌تواند به پیشرفت بیانجامد. بی تردید کشتی ایران نیاز به حمایت همه جانبه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد که این حمایت و همدلی نیاز به تعامل بیشتر دارد.

 اتفاقات سال گذشته نوید دهنده روزهای خوب برای کشتی ایران است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان ایران در خصوص آخرین وضعیت این تیم برای حضور در المپیک ناشنوایان هم گفت: در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و همچنین کمبود برخی امکانات خاص برای کشتی گیران ناشنوا مشکلات مختلفی در روند آماده سازی تیم ملی بود که خوشبختانه این کاستی‌ها رفته رفته برطرف شد. ما چندی پیش در رقابتهای جهانی ناشنوایان توانستیم در ۸ وزن از اوزان دهگانه به مدال و سهمیه المپیک دست یابیم که این نتیجه بسیاری درخشان و امیدوارکننده بود.

لایق ادامه داد: ما برای حضوری قدرتنمند در میادین پیش رو از جمله المپیک ناشنوایان تاکنون ۵ اردو را در اصفهان و قزوین برگزار کردیم که طبق برنامه سه اردوی دیگر نیز در دستور کار است. ما باید خودمان را تا روز ۱۴ اردیبشهت ماه برای حضور در المپیک ناشنوایان در برزیل آماده کنیم که تا زمان اعزام هم سه اردوی دیگر برگزار خواهیم کرد.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی در پایان گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کشتی ایران همواره قلبم برای درخشش بیشتر ملی پوشان کشورمان در میادین بین المللی می تپد و امیدوارم سال جدید، سال موفق و خوبی برای کشتی گیران ما باشد.

کد خبر 5449913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha