۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲

از ابتدای طرح نوروزی تاکنون؛

۲۸ عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان انجام شد

۲۸ عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان انجام شد

اهواز- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ضمن تشریح فعالیت‌های شبانه روزی ۶۰ پست نوروزی این جمعیت گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۸ عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان انجام شد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان از بیست و پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ تا کنون با اجرای دو طرح ملی امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی بین شهری و خدمات بشردوستانه در پست‌های موقت ایجاد شده در مبادی ورودی شهرستان‌ها نسبت به ارائه خدمت به مسافران نوروزی و زائران مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های نجاتگران جمعیت هلال احمر در این بازه زمانی بیان کرد :۳۹ تیم عملیاتی در ۳۸ پایگاه امداد و نجات متشکل از ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه موقت در سطح خوزستان فعالیت کنند و تاکنون با ۲۸ عملیات امدادی به نجات جان هم وطنان پرداخته‌اند.

خدادادی افزود: همچنین یک هزار و ۳۴۵ نفر از خدمات درمانی سرپایی ،۲۰ نفر خدمات حضوری، ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۲ هزار و ۶۱۶ نفر نیز خدمات سلامت محور دریافت کردند؛ همچنین به ۱۵ مورد از کاروان‌های راهیان نور خدمات رسانی انجام شده است.

وی در ادامه فعالیت‌های جوانان بشردوست جمعیت هلال احمر خوزستان را در قالب طرح خدمات بشردوستانه نوروز سال ۱۴۰۱ تشریح کرد و گفت: ۲۲ پست موقت در مبادی ورودی شهرستان‌ها و ۶ تیم سیار نیز در قالب طرح سحاب در این مدت زمانی مشغول ارائه خدمات بشردوستانه هستند.

خدادادی افزود: در این مدت بیش از ۳ هزار و۶۰۰ نفر خدمات سلامت محور رایگان، حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر خدمات راهنمایی اماکن تفریحی - اقامتی ،۲ هزار و ۱۵ نفر خدمات آموزشی، ۲ هزار و۷۳ نفر از خدمات ایستگاه‌های دوستدار کودک بهرمند شده‌اند و علاوه بر این نیز ۹۴۵ نفر از ظرفیت‌های ایجاد شده خیمه‌های نماز استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تیم‌های سحاب نیز در دو قالب دوچرخه سواران و گشت‌های پیاده در بوستان‌ها و اماکن پر تردد گردشگری و تفریحی حضور یافته و به ۸۱۰ نفر ارائه خدمت کرده‌اند، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی اعضای داوطلب خانواده جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: این خدمات تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5451377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha