۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۱۸

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۵۹ هزار نفر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

۵۹ هزار نفر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۹ هزار نفر از پایانه مرزی استان تردد کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان شکری عصر دوشنبه در نخستین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی از افزایش ۲۵ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان و همزمان با اجرای طرح نوروزی خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروز ۱۴۰۱ تاکنون ۵۹ هزار نفر از پایانه‌های مرزی استان تردد داشتند.

وی ادامه داد: به ترتیب پایانه مرزی بازرگان، رازی، تمرچین، سرو و پلدشت در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارند بطوری که تردد مسافر روزانه در پایانه مرزی بازرگان به ۵ تا ۶ هزار نفر و در پایانه مرزی رازی به ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر می‌رسد.

شکری اضافه کرد: همکاران این اداره کل در پایانه‌های مرزی در راستای ارتقای کیفی خدمات در تلاش هستند و جهت متعادل، آرام سازی و کاهش ترافیک مسافر تردد در پایانه مرزی رازی از تردد سواری‌های، خودروهای با عمر بالای ۹ سال و مترددین یک روزه کشور مقابل تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و به تعداد ناوگان خروجی از کشور نسبت به اجازه ورود به ناوگان مقابل اقدام شده است.

وی در خصوص سوانح رانندگی طول اجرای طرح نوروز ۱۴۰۱ تاکنون اظهار کرد: هرچند راه به عنوان یکی از عوامل بروز سوانح بوده و در بیشترین حالت به میزان ۲۵ درصد تأثیرگذار است اما عامل انسانی و وسیله نقلیه به عنوان بیشتر عامل بروز سوانح باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که متأسفانه در خصوص وسیله نقلیه متولی خاصی وجود ندارد که در استان باید از دستگاه‌های تخصصی برای حضور در کمیسیون دعوت شده و با دریافت راهکارهای پیشنهادی به صورت کشوری پیگیری شود.

شکری با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته و آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان و گشت‌های مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه در محورهای مواصلاتی در طول اجرای طرح نوروزی اضافه کرد: چاله پرکنی علی رغم وضعیت نامساعد جوی ادامه داشته و خط کشی‌ها محورهای با اولویت ۵۸۰ کیلومتر راه منتهی به تفرجگاه‌ها استمرار دارد و همچنین به جهت ادامه بارش برف در برخی مناطق استان راهداران با آمادگی کامل نسبت به برف روبی اقدام می‌کنند.

وی خواستار جمع آوری خودروهای پلاک سفید مقابل ترمینال شهرستان ارومیه در راستای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای شد و ادامه داد: فعالیت غیرمجاز این خودروها درحالی است که ناوگان عمومی دارای کارت هوشمند موجود در ترمینال بدون مسافر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل کمیته پایش تصادفات اذعان داشت: به جهت اهمیت کمیسیون ایمنی و تصمیم گیری ها در سطح مدیران کل، حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو در جلسات بسیار ضروری است.

کد خبر 5451620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha