۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳

صادرات از بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان ۳۳ درصد رشد داشته است

صادرات از بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان ۳۳ درصد رشد داشته است

زاهدان- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: :یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۶۷ تن کالا پارسال از بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده که ۳۳ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر اظهار داشت: بیش‌از ۸۰ درصد صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی این استان به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که این خود افتخاری دیگر برای بازارچه‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۶۷ تن کالا پارسال از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده که ۳۳ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته و این میزان صادرات از زمان تشکیل بازارچه‌ها بی‌سابقه بوده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که ۲.۵ میلیون تن کالا در سال جدید از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شود.

وی گفت: برای سال جدید صادرات حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان در برنامه است که یقین داریم از این رقم هم عبور خواهیم کرد.

میر تصریح کرد: در زمینه واردات نیز سال گذشته از محل ارز حاصل از صادرات پیله وران حدود ۹۳ هزار و ۹۶۱ تن کالا وارد شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد هفت هزار و ۲۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5452395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha