۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

افزایش اقامت مسافران نوروزی / ۵۰ درصد ظرفیت هتل ها پر شد

افزایش اقامت مسافران نوروزی / ۵۰ درصد ظرفیت هتل ها پر شد

بیرجند-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: میزان اقامت مسافران نوروزی نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته که امیدواریم خراسان جنوبی در ردیف استان‌های مقصد گردشگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت هتل‌های استان با حدود ۹۲۸ نفر در ایام نوروز پر شده است.

وی بیان داشت: در این مدت در مجتمع‌های گردشگری ۲۵۲ نفر، در مهمان‌پذیرها ۹۵۴ نفر، در خانه‌های بوم گردی هزار و ۵۱۱ نفر، در طرح خانه مسافر ۵۴ نفر، در اقامتگاه‌های موقت استان ۲۰۴ هزار نفر، در سایر تأسیسات اقامتی هم پنج هزار و ۸۹۱ نفر اسکان داده شده‌اند.

به گفته وی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز دو هزار و۹۸۴ خانوار و ۱۲ هزار و ۲۱ نفر در مدارس آموزش و پرورش اسکان داده شده‌اند و آموزش و پرورش آمادگی دارد تا در صورت نیاز از مدارس دیگر هم برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کند.

به گفته وی در این مدت ۱۶۵ هزار نفر از آثار تاریخی ،۲۱۹ هزار و ۶۵۷ نفر از آثار طبیعی بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های استان در سال جاری نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است که امیدواریم خراسان جنوبی در ردیف استان‌های مقصد گردشگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انجام این کار به اقتصاد گردشگری و روستایی استان کمک زیادی خواهد کرد، افزود: در این مدت همچنین میزان خرید آنلاین بلیط برای بازدید از موزه‌های استان افزایش یافته است که نشانگر استقبال مردم از موزه‌های استان است.

رمضانی با اشاره به اینکه طبس، فردوس، بشرویه و بیرجند بیشترین میزان اقامت را داشته‌اند، تصریح کرد: بازدید و اقامت ۷۰۰ نفر گردشگر تا شب گذشته را از دهسلم داشته‌ایم که در آن دو خانه بوم گردی و یک پایگاه بیابانی احداث شده است.

کد خبر 5452591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha