۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۹

دبیرکل خانه پرستار مطرح کرد؛

۱۲ مدل قرارداد پرستاری با یک نوع کار/ استثمار پرستاران شرکتی

۱۲ مدل قرارداد پرستاری با یک نوع کار/ استثمار پرستاران شرکتی

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به وجود قراردادهای مختلف همکاری پرستاران، از یکسان بودن خدمات پرستاری در تمامی قراردادهای مختلف کاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریفی مقدم، با عنوان این موضوع که پرستاران ۱۲ مدل قرارداد دارند که شامل پرستاران ۸۹ روزه، پرستارانِ شرکتی، تبصره ۳، تبصره ۴، پیمانی، قراردادی، رسمی و…، می‌شود، گفت: مزد و مزایای هر کدام از این پرستاران با هم تفاوت دارد در حالی که کار همه آنها یکی است.

وی افزود: حدود ۳۵ درصد از پرستاران شرکتی هستند و قرارداد آنها موقت است و این به معنای استثمار همکاران شرکتی است. چرا باید پرستاران را در پیک کرونا به کار بگیرند و بعد از سه ماه که پیک خوابید، از کار بیکار کنند.

شریفی مقدم با اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: حدود ۴۵ درصد از پرستاران ما قرارداد موقت هستند که ما انتظار داریم تبدیل وضعیت شوند.

وی با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان پرستاری در کشور، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر پرستار بیکار داریم. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان پرستاری شرایط را مناسب نمی‌بینند و به همین دلیل تمایلی برای ورود به بازار کار ندارند. بنابراین می‌توان گفت که بیش از ۱۰۰ هزار پرستار بیکار داریم.

کد خبر 5453560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خودم IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      خیلی از جاهای دیگر مثل معلمان بهتر از پرستاران نیست . 10