۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۰

عبدالملک الحوثی:

اثر انگشت انگلیس و آمریکا در جنگ یمن کاملا آشکار است

اثر انگشت انگلیس و آمریکا در جنگ یمن کاملا آشکار است

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت و ایستادگی اظهار داشت: اثر انگشت انگلیس و آمریکا در جنگ یمن کاملا آشکار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن سخنرانی خود را به مناسبت روز ملی استقامت و استقلال مردم یمن آغاز کرد.

وی در ابتدای سخنانش گفت: امروز روز ملی ایستادگی و مقاومت، روزی است که باید بار دیگر مسئولیت‌ها و اموری که بر ما در حق کشورمان واجب است را به یاد آوریم.

عبدالملک الحوثی افزود: ابتدای جنگ و کسی که جنگ را علیه یمنی‌ها آغاز کرد بیانگر همه چیز است. اینکه چه کسی مهاجم است و چه کسی در حال دفاع.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: مهندسین و طراحان ائتلاف متجاوز آمریکا، بریتانیا، اسرائیل هستند و ایالات متحده نیز در رأس آنها قرار دارد.

او افزود: عربستان سعودی و امارات مجریان حمله هستند و بقیه اعضای این ائتلاف متجاوز برای پول اجیر شده‌اند.

الحوثی توضیح داد: نقش صهیونیست‌ها و بریتانیایی‌ها در هندسه این جنگ کاملاً واضح است و اثرات انگشت انها در صحنه وقوع جرم کاملاً پیداست.

رهبر انصارالله بیان کرد: بریتانیا کاملاً در تمامی مراحل جنگ علیه یمن دست داشته و آمریکا نیز به طور پیوسته بر این معرکه جنگی نظارت داشته امری که مثل روز برای جهانیان روشن است.

وی تصریح کرد: سعودی و امارات کسانی بودند که جنگ را شروع کردند. این در حالی است که هیچ خشونت و درگیری میان مردم ما و آنها نبود. از همان لحظات نخست حملات موشکی شان علیه مردم یمن ماهیت جنایتکارانه شان آشکار شد.

عبدالملک الحوثی همچنین اشاره کرد: قانون رعایت اصول اخلاقی و انسانی در جنگ همواره محدود به اعضای محور مقاومت و آزادگان امت اسلامی بوده و در این بین جامعه بین الملل نیز از ابتدای جنگ ۷ ساله (در مقابل جنایات سعودی) سکوت را پیشه کرده است!

او گفت: جامعه جهانی نه تنها در برابر کشتار وسیع شهروندان یمنی سکوت کرده بلکه برخی اوقات این جنایات را نیز تشویق و تصدیق کرده است! ائتلاف سعودی همواره مردم یمن، زیرساخت های آن و تمامی ابعاد زندگی شهروندان یمنی را هدف قرار داده است.

الحوثی بیان کرد: دشمن میخواست با هدف گیری تمام تاسیسات زیربنایی و محروم کردن مردم یمن از نیازهای اولیه معیشتی و سیطره بر چاه های نفتی و منابع طبیعی، آنها را مغلوب و تحت سیطره خود در آورد.

رهبر انصارالله یمن افزود: ائتلاف سعودی ثروت نفتی و منابع طبیعی مردم یمن را غارت می کند. اگر غارت ها و دزدی های سعودی نبود اکنون مردم یمن به ثروتی معادل با ۲۷ تریلیون و ۸۵۰ میلیارد ریال دست یافته بودند.

او گفت: مردم یمن از دستیابی به درآمدهای نفتی متعلق به خود بویژه در استان های اشغال شده محروم هستند. محاصره شدید اقتصادی که مردم یمن از آن رنج می برند نوعی ترور و جنگ اقتصادی است که عربستان آن را آغاز کرده است.

الحوثی اشاره کرد: هدف سعودی و ائتلاف همراه آن از تحریم ها به زانو در آوردن یمنی هاست. انتقال بانک مرکزی از صنعاء هدفی جز افزایش قیمت ها و ضربه زدن به ارزش پول ملی ندارد.

وی افزود: خائنانی که به صف دشمن پیوستند تنها در مسیری حرکت میکنند که به مردم یمن ضربه بزنند. دشمنان راه ها را بستند و از ورود مشتقات نفتی به یمن جلوگیری کردند.

او گفت: اما مردم یمن در مقابل این محدودیت ها در تمامی میادین و حوزه ها استقامت ورزیدند. این ایستادگی امروز کاملا در نوع رفتار و موضع گیری یمنی ها پیداست. سعودی میخواست یمنی ها را به پناهنده و آواره تبدیل کند و این سیاست آن بود.

او گفت: همبستگی و اتحاد مردم یمن در مقابل دشمن بخاطر اراده، عزم و اعتقاد به خداوند یکتا است. یمنی ها علی رغم سختی ها و حملات موشکی و خمپاره ای و محاصره اقتصادی در بخش کشاورزی به کار خود ادامه دادند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: علی رغم سختی ها از جمله هدف گیری بازارها و سیستم حمل و نقل و ایجاد مشکلات متعدد در ارتباط میان استان ها اقدامات تجاری و اقتصادی متوقف نشد. فعالیت های عمرانی نیز ادامه پیدا کرد.

او بیان کرد: بسیج مردم به سوی جبهات نبرد که ۷ سال ادامه داشته مظهر همبستگی یمنی هاست. هر نقطه ای که ائتلاف سعودی سعی در نفوذ داشت مردم یمن در همان نقطه شجاعانه به دفاع برخاستند. حضور گسترده مردم در تظاهرات علی رغم حملات نظامی، اقتصادی و رسانه ای سعودی و همپیمانانش نیز گواه بر این اتحاد است.

عبدالملک الحوثی گفت: هرگاه سعودی تحریم ها را تشدید کرد، آگاهی مردم یمن هم افزایش یافت و در چارچوب تظاهرات در خیابانها نمود پیدا کرد. مردم ما دشمنشان را که میکشد و محاصره میکند، می شناسند. سعودی انعکاس شکستش را در پاسخ های مردم یمن می بیند.

کد خبر 5453582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      همین که آمریکا و انگلیس یه طرف هر جنگی باشن دیگه تو اون جنگ تکلیف معلومه که حق با کیه ، آمریکا و انگلیس پلیدترین و خبیث ترین کشورهای دنیا
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      308 0
      آمریکا فتنه و شیطان بزرگ ، سال 2000 حمله ساختگی به برج های دوقلو و بیست سال اشغال افغانستان و قتل و غارت و تجاوز ، سال های بعد تر ایجاد داعش و تجاوز و تعدی به کشورهای سوریه و عراق و قتل و کشتار و آوارگی زن و بچه های بیگناه و ویرانی کشورهای منطقه، و هم اکنون ساخت آزمایشگاه های بیولوژیکی و تحریک روسیه
    • GB ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      یمن باید به کشت محصولات گلخانه ای رو بیاره حتی در منازل