۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور:

۲ بالگرد جنگل های شمال را در سیزده بدر پایش می کنند

۲ بالگرد جنگل های شمال را در سیزده بدر پایش می کنند

نوشهر- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه دو فروند بالگرد در روز طبیعت در استان های شمالی عرصه های جنگلی را رصد می کنند، خواستار پرهیز از روشن کردن آتش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا اکبری ظهر چهارشنبه در بازدید از یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - نوشهر اظهار داشت: عرضه‌های جنگلی شمال در روز طبیعت با دو فروند بالگرد بررسی و پایش می‌شود و با این حال از مردم و مهمانان طبیعت تقاضا داریم از روشن کردن آتش پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه عدم اطفای حریق سبب سرایت آن به سایر مناطق جنگلی می‌شود، افزود: در بسیاری از کشورها مکان‌های خاصی برای برافروختن آتش و طبخ غذا درنظر گرفته و از ورود افراد به جنگل جلوگیری می‌شود.

وی همچنین خواستار جلوگیری از انباشت و رهاکردن زباله در دامن طبیعت شد و شماره تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ را پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی در کشور اعلام کرد و با اشاره به تقدیم ۵۰۰ جانباز و ۲۱ شهید برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور اظهار داشت: از این تعداد فقط دو نفر شهید محسوب و مابقی جان نثار قلمداد شدند.

سرهنگ اکبری با اظهار اینکه در ایام نوروز از همکارانی که در سال گذشته مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و یا در بیمارستان بستری بودند، سرکشی کردیم، افزود: ۷۰ نفر از نیروهای مناطق طبیعی و چهار نفر از نیروهای مردمی عشایر فارس سال قبل توسط متخلفان مورد هجمه قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از آماده باش ۱۰ هزار نیروهای حفاظتی در قالب دو هزار و ۷۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۷۰ پاسگاه منابع طبیعی و ۸۰ ایستگاه ایست و بازرسی برای صیانت از عرصه‌های طبیعی خبر داد.

کد خبر 5456127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha