۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۹

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

طرح تنظیم بازارهمزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی اجرا می شود

طرح تنظیم بازارهمزمان با ماه رمضان در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه - سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح تنظیم بازار با هدف تامین و توزیع مناسب اقلام پرمصرف همزمان ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود.

نادر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب این طرح گشت‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی نیز بر روند فروش این اقلام در بازار نظارت دقیق خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از سه هزار تن روغن به استان اختصاص داده شده که از این مقدار ۱۸۰ تن برای صنف صنعت و مابقی برای مصرف خانوار است و از اول فروردین ماه ۷۰۰ تن روغن خوراکی از طریق مباشرین بخش خصوصی توزیع شده است.

رحیمی افزود: در اسفند ماه برنج تایلندی ۱۲۰۰ تن و برنج هندی ۱۳۰۰ تن در مجموع ۲۵۰۰ تن در استان توزیع شده که تا این تاریخ ۹۰۰ تن جذب شده است.

وی افزود: شکر برای سهمیه خانوار در اسفند ماه هزار و ۵۰۰ تن توزیع شده که بیش از ۸۰ درصد آن جذب شده و با قیمت ۱۴ هزار برای هر کیلو بود شکر برای صنف صنعت نیز به میزان ۱۵۰۰ تن تخصیص و توزیع قیمت مصوب ۱۲,۵۳۵ تومان توزیع شده است و برای زنبورداران نیز ۲۸۶۰ تن شکر در اسفند ماه با قیمت ۱۲,۵۳۵ تومان توزیع شده است.

رحیمی افزود: گوشت منجمد مرغ در اسفند ماه برای روستاهای استان به میزان ۶۰۰ تن توزیع و در فروردین ماه سال جاری ۴۰۰ تن مرغ منجمد در مناطق شهری استان توزیع شده است در بخش گوشت قرمز نیز ۱۷ تن توزیع شده و بیش از ۱۲۱ تن آماده توزیع در ایام ماه مبارک است.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار تخم‌مرغ استان در ایام ماه مبارک دو هزار و ۷۰۰ تن تخم‌مرغ در حال تدارک و حمل به استان است افزود برای تداوم توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به مقدار ۲۵۵۰ تن تدارک و در حال حمل به استان است ونیز برنج هندی از مقصد بوشهر به میزان ۴۶۷۴ تن و شکر از مقصد استان خوزستان به میزان ۳ هزار تن تأمین شده و در حال حمل به استان است

رحیمی گفت: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شاهد افزایش تقاضا برای مصرف کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خواهیم بود بنابراین نظارت‌ها و بازرسی‌ها جهت تنظیم بازار این محصولات در این ماه مبارک افزایش می‌یابد.

رحیمی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به طور متوسط روزانه ۳۵۰ تن گوشت مرغ گرم در استان توزیع می‌شود و این در حالی است که مصرف متوسط گوشت مرغ به طور روزانه ۲۲۰ تن در استان است.

کد خبر 5456371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha