۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۰

«هادی العامری» خطاب به سفیر انگلیس:

از دخالت‌های «لندن» در فرایند سیاسی عراق اطلاع داریم

از دخالت‌های «لندن» در فرایند سیاسی عراق اطلاع داریم

رهبر ائتلاف «فتح» عراق در جریان دیدار با سفیر انگلیس در این کشور، خطاب به وی گفت: ما از دخالت‌های دائمی شما در فرایند سیاسی عراق اطلاع داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، مارک بریسون ریچاردسون سفیر انگلیس در بغداد با هادی العامری رهبر ائتلاف فتح دیدار کرد. رهبر ائتلاف فتح گفت: ما از دخالت‌های دائمی لندن در فرایند سیاسی عراق اطلاع داریم.

بر اساس این گزارش، العامری در این دیدار یادآور شد که یک دستگاه اطلاعاتی خارجی بر دخالت‌های مدام لندن در روند سیاسی عراق تاکید می‌کند. این شخصیت عراقی افزود: ما معتقدیم که ثبات عراق، ثبات منطقه است؛ بنابراین همگان باید برای ثبات خاورمیانه برای رفع بن‌بست سیاسی عراق تلاش کنند.

وی ادامه داد که از سال ۲۰۰۳ تاکنون فرایند سیاسی عراق بر ۳ عامل اصلی توافق، شراکت و تعادل استوار بوده است. رهبر ائتلاف فتح تصریح کرد که ما در پی ایجاد یک تفاهم شیعی - شیعی هستیم که قطعاً به تفاهم جناح‌های کُردی می‌انجامد و به دودستگی موجود در بلوک کُردی پایان می‌دهد.

العامری تاکید کرد که هیئت هماهنگی شیعی از تشکیل فراکسیون اکثریت عقب نمی‌نشیند، زیرا این امر حق بلوک شیعی را در دولت حفظ می‌کند و تضمینی برای توافق بر سر نامزد نخست‌وزیری است.

کد خبر 5457835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha