۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی:

۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به کردستان اختصاص یافت

۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به کردستان اختصاص یافت

سنندج - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استان کردستان برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی فرشادان روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بودجه عمرانی استان کردستان در سال مالی ۹۹ حدود ۹ هزار میلیارد ریال بود که برای اولین بار از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۱۰ هزار میلیارد ریال به بودجه عمرانی استان اضافه شد.

وی افزود: برای سال مالی پیش رو بیش از ۲۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شده است که افزایشی ۲۴ درصدی را نسبت به سال مالی گذشته نشان می‌دهد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران عقب ماندگی‌های کردستان نیازمند نگاه ویژه و اختصاص اعتبارات جهشی و توسعه‌ای هستیم.

فرشادان تصریح کرد: تکمیل پروژه بزرگراهی استان می‌تواند در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه مؤثر باشد و آسیب‌های جانی و مالی کردستانی‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین از اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن استان خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این خط ریلی به مرز باشماق مریوان برسد.

فرشادان از اختصاص اعتبار ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه خط انتقال آب شرب به تصفیه خانه سنندج خبر داد.

زندیان رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تشریح ظرفیت‌های ملی قانون بودجه بر تلاش مدیران استانی برای جذب حداکثری این اعتبارات تأکید کرد.

کد خبر 5458346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha