۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰

عضو حزب «دموکرات» کردستان عراق:

با «اتحادیه میهنی» توافقی درباره پست ریاست جمهوری نداشته‌ایم

با «اتحادیه میهنی» توافقی درباره پست ریاست جمهوری نداشته‌ایم

عضو حزب «دموکرات» کردستان عراق هرگونه توافق میان این حزب با اتحادیه میهنی در خصوص پست ریاست جمهوری را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «ریبین سلام» یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان، در سخنانی پیرامون پیام مسعود بارزانی به اتحادیه میهنی و اعلام انصراف از پست ریاست جمهوری در ازای ورود اتحادیه میهنی به ائتلاف سه جانبه، موضع گیری کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: این اطلاعات مطلقاً صحت ندارد و هدف آن به هم ریختن اوضاع است و هرگز چنین پیامی از سوی بارزانی ارسال نشده است. عضو حزب دموکرات افزود: حزب دموکرات همچنان به نامزد خود برای ریاست جمهوری (ریبر احمد) پایبند است و هرگز از آن دست برنمی‌دارد، زیرا این حق سیاسی و انتخاباتی ما است.

پیشتر، «طارق جوهر» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در جدیدترین مواضع، سخنانی را در خصوص نامزد تصدی پست ریاست جمهوری از اقلیم کردستان، مطرح کرده بود. عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در این خصوص اظهار داشت: قصد نداریم با حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی بر سَر پست ریاست جمهوری وارد معامله شویم.

وی گفت: اتحادیه میهنی کردستان با واگذاری سمت ریاست جمهوری در ازای سایر پست‌های پیشنهادی حزب دموکرات کردستان، از جمله معاونت دوم پارلمان فدرال و یک وزارتخانه مهم، مخالفت کرد.

کد خبر 5459905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha