۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیونی مردم خراسان جنوبی به عتبات

کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیونی مردم خراسان جنوبی به عتبات

بیرجند- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از جمع آوری ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های مردم استان به عتبات طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبر نگار مهر، موسی جوینده ظهر چهارشنبه در جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود اینکه مجموع سرانه در نظر گرفته شده برای استان در سال ۱۳۹۹، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مردم استان برای بازسازی عتبات کمک کردند.

به گفته وی سال گذشته هم به دلیل شیوع کرونا برنامه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نداشته‌ایم اما گروه‌های مختلف مردم هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات کمک کردند که جهش فوق‌العاده‌ای در این زمینه بود.

وی اضافه کرد: با وجود کرونا و اینکه همه برنامه‌های ما در این باره تعطیل شد از نظر کمی و کیفی اتفاق بسیار خوبی در این زمینه افتاد به طوری که سرانه پنج هزار تومان کشوری در خراسان جنوبی با کمک‌های مردم به ۹ هزار تومان افزایش یافت.

جوینده تصریح کرد: با وجود اینکه در همایش‌های سال‌های گذشته بیشترین میزان کمک در این باره ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بود، افرادی با حضور در ستاد استان ۱۰۰ میلیون تومان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به عتبات عالیات اظهار کرد: اجرای طرح برکت شامل کشاورزان و کارمندان و اصناف می‌شود که کشاورزان با وقف اشجار و محصولات خود و اصناف با اختصاص درصدی از درآمد و کارمندان دولت هم با کسر بخشی از حقوق خود به بازسازی عتبات کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم خراسان جنوبی با آغاز قرن جدید املاک بزرگی را به نیت کمک به عتبات وقف کرده‌اند که بزرگترین آن وقف چهار هکتار زمین با ۱۲ ساعت آب چاه و دو هزار درخت پسته برای بازسازی بقیع بود که به دلیل امکان پذیر نبودن این نیت با واقف صحبت شد که تا زمان فراهم شدن شرایط در آمد آن صرف عتبات شود.

رئیس ستاد با سازی عتبات استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد تومان وقف جدید داشته‌ایم و ۱۷ میلیارد تومان هم در حال انجام توافق است که در این آمار نیامده است.

جوینده با بیان اینکه ۱۲ کارگاه فرش بافی برای کمک به عتبات در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این طریق به عتبات کمک شد و راه اندازی این کارگاه‌ها تأثیر بسیاری در اشتغالزایی داشته است.

به گفته وی در قالب اجرای طرح با کاروان کربلا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان دانش آموزان و خانواده‌های آنها به عتبات کمک کردند و موکب‌های استان هم هشت میلیارد تومان در قالب کمک‌ها مومنانه به نیازمندان کمک کردند و در راستای طرح شهید سلیمانی هم آبرسانی با تانکر و لوله کشی به روستاهای محروم انجام شد.

وی در ادامه از اجرای ۲۳ برنامه توسط ستاد بازسازی عتبات استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: جز سه استان کشور هستیم که برای مکان ستاد استان اجاره می‌دهیم که امیدواریم با مشخص شدن زمینی برای این منظور احداث ساختمان اداری ستاد خراسان جنوبی انجام شود.

به گفته وی ۹۵ درصد کمک‌های مردم استان به عتبات توسط افراد نیازمند انجام می‌شود وبا وجود اینکه در سال جاری سرانه هفت هزار و ۵۰۰ تومان برای کمک هر فرد در کشور مشخص شده است در مرکز استان میزان آن ۲۱۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 5460948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha