۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۲۶۷۸۹ دز واکسن کرونا در طرح سلامت نوروزی کرمانشاه تزریق شد

۲۶۷۸۹ دز واکسن کرونا در طرح سلامت نوروزی کرمانشاه تزریق شد

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در استان، گفت: ۲۶ هزار و ۷۸۹ دز واکسن کرونا در طرح سلامت نوروزی کرمانشاه تزریق شد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت ۲۶ هزار و ۷۸۹ دز واکسن کرونا تزریق و از ۲ هزار و ۲۹۴ فرد مشکوک به کرونا تست گرفته شده است.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۳۹ فرد مشکوک به بیماری‌های واگیر شناسایی و از سه هزار و ۴۳۹ مسافر ورودی به کشور در مبادی مرز زمینی بررسی و غربالگری به عمل آمد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ۱۸ مرکز برای نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا و ۳۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا در ایام نوروز در استان کرمانشاه فعال بوده که حدود ۳۲۰ هزار خدمت بهداشتی به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه شد.

شکیبا بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بازدید از جایگاه‌های توزیع سوخت، پاساژها و … انجام شد و ۷۴۹ اخطار بهداشتی برای مراکز متخلف صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ محل اسکان موقت در ۱۴ شهرستان برای مادران باردار در کنار بیمارستان تجهیز و آماده سازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۹۷ اکیپ از بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ مرکز اقامتی، اماکن بین راهی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی بازدید کردند.

شکیبا اضافه کرد: در این ایام ۴۶۷ مورد از صنوف متخلف به مراجع قضائی معرفی و ۱۲۰ واحد صنفی متخلف پلمب و بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز جمع آوری و معدوم شد و ۲۰۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام گرفت.

کد خبر 5461454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha