۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶

معاون محیط زیست اردبیل:

۱۵ پایگاه سیار و ثابت محیط‌بانی در اردبیل فعال است

۱۵ پایگاه سیار و ثابت محیط‌بانی در اردبیل فعال است

اردبیل- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۵ پاسگاه محیط‌بانی ثابت و سیار در مناطق تحت مدیریت با ۵۶ نفر محیط‌بان در اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین جمشیدی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تشریح خدمات نوروزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت در مناطق و پاسگاه‌های محیط‌بانی به صورت شبانه‌روزی فعال بودند و با استقبال و راهنمایی مسافران، صیانت از مواهب طبیعی و حیات وحش، پیشگیری از شکار غیرمجاز و برخورد با عوامل تخریب و آلودگی را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: با تلاش محیط‌بانان و کارشناسان حیات وحش استان اردبیل در این مدت تعداد ۴۳ بال انواع پرندگان وحشی پس از تیمار و بهبودی نسبی به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۵ پاسگاه محیط‌بانی ثابت و سیار در مناطق تحت مدیریت با ۵۶ نفر محیط‌بان از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش حفاظت می‌کردند و در این مدت تعداد واحدهای گشت خودرویی ۱۵ دستگاه در هر روز، موتوری ۲ دستگاه در هر روز و پیاده ۳۸ نفر روز بود.

جمشیدی افزود: روز ۱۳ فروردین نیز همکاران حفاظت محیط زیست در تمامی شهرستان‌ها در همکاری با شهرداری‌ها نسبت به جمع‌آوری ماهی‌های قرمز، سبزه‌های مسافران و گردشگران و توزیع کیسه زباله در بین طبیعت‌گردان اقدام کردند.

در حال حاضر ۱۷۴ هزار هکتار از وسعت استان اردبیل در قالب ۶ منطقه غار یخگان، کوه سبلان، آق‌داغ، دریاچه نئور، مغان و انزان زیر مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد که معادل ۹.۷۸ درصد از کل مساحت استان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 5461544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha