۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

تهدید کی‌یف به تشدید حملات موشکی/ کشته شدن ۳۰ مزدور لهستانی

تهدید کی‌یف به تشدید حملات موشکی/ کشته شدن ۳۰ مزدور لهستانی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام خبر کشته شدن ۳۰ مزدور لهستانی در نبردهای خارکیف، تهدید کرد در صورت ادامه حملات خرابکارانه ملی گرایان افراطی به خاک روسیه،حملات موشکی به کی‌یف تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات تخریبی ملی گرایان افراطی اوکراینی، حملات موشکی به کی‌یف افزایش خواهد یافت.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن تأکید بر این موضوع با تشریح تازه‌ترین آمار و تحولات مربوط به پنجاه و یکمین روز عملیات ویژه نظامی کشورش در اوکراین گفت: سامانه اس -۴۰۰ روسیه یک هلیکوپتر ام‌آی -۸ اوکراین را سرنگون کرد و یک کارخانه ساخت تجهیزات نظامی را در حومه کی‌یف را مورد حمله موشکی قرار داد.

وی ادامه داد: در نبردهای اخیر حدود ۳۰ مزدور لهستانی متعلق به یک شرکت نظامی خصوصی در استان خارکیف اوکراین و حدود ۵۰ عنصر افراطی ملی گرا کشته شدند و ۲۰ خودروی زرهی آنها منهدم شد.

گفتنی است خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد روز پنجشنبه دو بالگرد جنگی اوکراینی وارد حریم هوایی روسیه شدند و حداقل شش حمله به ساختمان‌های مسکونی در منطقه «بریانسک» انجام دادند.

رسانه‌های روسیه دیروز (پنجشنبه) گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک در گلوله‌باران نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند. شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفت.

کد خبر 5467418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      6 277
      ملی گرای افراطی دیگه چه صیغه ایه؟ حب الوطن من الایمان.
      • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
        240 8
        ملی گرای افراطی آنهایی هستند که یک زن حامله را به جرم روس تبار بودن در دونسک اعدام کردند! حدیث پیامبر راجب مسلمانان است که نسبت به اشغال سرزمین شان به دست کفار و منافقین است
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      244 7
      روسیه باید دستور تخلیه کامل غیر نظامیان از کیف را بدهد بعد از ان کیف را با کوشک باران با خاک یکسان وبعد هم پیاده نظام اشغال کند تا کارلنسکی اسرائیلی یکسره شود،این رویه فرسایشی که اقای پوتین پیش گرفته درست نیست وبه نتیجه نمی رسه پوتین باید قاطع عمل کنه وگرنه روسیه رو به باد میده وتباه می کنه.
    • هادی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      10 5
      اه بچه هایی که کشته شده اند دامن پوتین خواهد گرفت این قاتل به بدترین و فجیع ترین شکل خواهئ مرد .