۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

معاون استاندار فارس اعلام کرد؛

تنش آبی در ٨٠ شهر و ٨٠٠ روستای استان فارس

تنش آبی در ٨٠ شهر و ٨٠٠ روستای استان فارس

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ٨٠ شهر و ٨٠٠ روستا در فارس دارای تنش آبی اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضایی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده آب در شهرستان شیراز وجود دارند که می‌توان گفت میزان مصرف آب شرب در سطح استان فارس در مجموع ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی بالغ بر ۹۰ درصد منابع آبی استان و در حوزه صنعت و مصارف خانگی ۱۰ درصد بوده است این در حالی است که حجم مصرف آب در بخش صنعت استان فارس بالغ بر ۸۰ میلیون متر مکعب تخمین زده شده است.

رضایی تاکید کرد: در استان فارس ۹۰۰ احداث شده است که می‌توان گفت تمام سدهای استان فارس بالغ بر ۳ میلیارد متر مکعب آب را در توان ذخیره دارند لازم به یادآوری است که بر اساس مصارف صورت گرفته و کاهش آب در استان فارس تنها ۵۰ درصد ظرفیت آبی سدهای استان تکمیل شده است.

معاون استاندار فارس یادآور شد: بیش از دوهزار روستای بیش از ۲۰ هزار خانوار در سطح استان فارس وجود این در حالی است که این روستا در معرض تنش آبی و ۸۰ شهر استان نیز دارای تنش آبی هستند.

به گفته این مقام مسئول در حوزه استانداری فارس و انتقال آب از دریای خلیج فارس به استان فارس بالا و ۴۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت داشته که در فاز نخست قرار است ۱۳۵ میلیون متر مکعب آن توسط بخش خصوصی انجام و عمده این آب در حوزه صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5468302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha