۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

راستی آزمایی اشتغال ایجادشده در لرستان/سامانه«رصد»مرجع قانونی است

راستی آزمایی اشتغال ایجادشده در لرستان/سامانه«رصد»مرجع قانونی است

خرم‌آباد- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از راستی آزمایی اشتغال ایجادشده در لرستان خبر داد و گفت: سامانه «رصد» تنها مرجع قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی روز شنبه در جلسه‌ای که با رؤسای ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بر اجرای صحیح و قانونی افزایش حقوق و دستمزد کارگران نظارت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: بازرسان کار این اداره کل در طرح ویژه بازرسی از همه واحدهای اقتصادی و تولیدی استان بر اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال و افزایش دستمزد نظارت مستمر را آغاز کرده و گزارشات و موارد لازم را برای رسیدگی بیشتر به این اداره کل ارسال می‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در ادامه تعامل با کارفرمایان را در این زمینه ضروری دانست و گفت: رؤسای ادارات با برگزاری جلسات با شرکای اجتماعی و کارفرمایان به تشریح و تبیین این مصوبه و عدم تعدیل نیرو به خصوص در واحدها و کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر بپردازند.

جهانی به پالایش و راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده در استان اشاره کرد و گفت: سامانه «رصد» تنها مرجع قانونی برای راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده در سطح استان است که همه اطلاعات شاغلان در این سامانه توسط دستگاه‌های اجرایی که متعهد تحقق اشتغال شده‌اند به ثبت رسیده و نیاز است در این خصوص نیز با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این اشتغال پالایش و مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکیدات، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مقام عالی وزارت در خصوص ریشه کنی فقر مطلق، گفت: در این راستا باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط مثل بهزیستی و کمیته امداد بتوانیم افرادی که هیچ گونه درآمد و سرپناهی ندارند و تحت پوشش هیچیک از نهادهای حمایتی نیستند را شناسایی کنیم.

جهانی همچنین به فرا رسیدن هفته کارگر اشاره و تاکید کرد: با هماهنگی و تعامل با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بسیج کارگری و دیگر نهادهای کارگری در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته کار و کارگر و تقدیر و تجلیل از مقام کارگران برنامه ریزی لازم را به عمل آورید.

کد خبر 5468535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha