۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

وزیر نفت مطرح کرد؛

جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت

جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کسی حق خرید خارجی در حوزه نفت را ندارد، گفت: جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، نشست مشترک جواد اوجی وزیر نفت و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی باهدف بررسی آخرین وضعیت قراردادهای طرفین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در پروژه‌های دانش‌بنیان صنعت نفت در دفتر وزیر نفت برگزار شد.

جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت

جواد اوجی وزیر نفت در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های این نهاد باید از آنها استفاده کرد و کسی حق خرید خارجی و تجهیزاتی که در داخل توان تامین آن است را ندارد و جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات داخلی است.

اوجی با اشاره به شعار سال و بیان اینکه هم ما و هم شما باید در تحقق شعار سال بکوشیم گفت: همه مدیران وزارت نفت اعتقاد به بحث خودکفایی و ساخت داخل دارند و با توجه به ظرفیتی که جهاددانشگاهی دارد و قراردادهای خوبی که با این وزارتخانه منعقد کرده است، آماده حمایت و توسعه همکاری‌ها با این نهاد هستیم.

وی ادامه داد: باوجود آشنایی کامل جهاددانشگاهی با مباحث دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز، ما پای‌کار هستیم و آماده‌ایم هرجایی که این نهاد احساس می‌کند می‌تواند نیازهای صنعت نفت را به‌ویژه در زمینه‌هایی که واردات انجام می‌شود، برآورده کند از آن‌ها حمایت ‌کنیم.

وزیر نفت در این رابطه به مشکل کشور در زمینه دکل‌های دریایی اشاره کرد و گفت: از جهاددانشگاهی درخواست داریم که برای تامین این دکل ها اقدام کند. با ورود جهاددانشگاهی به این حوزه امیدواریم اولین دکل دریایی در کشور ساخته شود و وزارت نفت همه‌جانبه حمایت می‌کند.

وی همچنین از مسئولان جهاددانشگاهی خواست تا پیشنهادات جدید دانش بنیان خود را در زمینه‌های موردنیاز صنعت نفت به این وزارتخانه اعلام کنند.

آمادگی جهاددانشگاهی برای ساخت دکل‌های دریایی

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز در این نشست مشترک با استقبال از حمایت وزیر نفت از توانمندی‌های جهاددانشگاهی گفت: تلاش ما این است که در این نهاد با انجام کار خوب این حمایت‌ها جبران شود.

طیبی ادامه داد: در کشور ما هر جا موفق بوده‌ایم، مدیران این ریسک معقول را در حمایت از تولید داخل انجام داده‌اند و ما نیز در جهاددانشگاهی تلاش کرده‌ایم به ریسک آن‌ها باکار خوب پاسخ دهیم.

وی در ادامه پیرامون پیشنهاد وزیر نفت در رابطه با ورود جهاددانشگاهی در حوزه طراحی و ساخت دکل‌های دریایی گفت: در این زمینه آمادگی لازم برای شکل‌گیری یک همکاری منسجم با وزارت نفت را در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود داریم.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین در این نشست مشترک به مشکل تامین منابع مالی و تحریم‌ها اشاره کرد و از آن‌ها به‌عنوان موانعی نام برد که پروژه‌های تولید داخل را طولانی‌تر می‌کند.

کد خبر 5469026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha