۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹

مدیرکل مدیریت بحران بوشهر:

دیر نیازمند احداث اسکله ایمن و استاندارد/ قایق‌ها باید بیمه شوند

دیر نیازمند احداث اسکله ایمن و استاندارد/ قایق‌ها باید بیمه شوند

بوشهر- مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه دیر نیازمند احداث اسکله ایمن و استاندارد است، گفت: توجیه ندارد که برخی از قایق‌ها بدون مجوز و بدون بیمه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش دهقان صبح دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دیر با بیان اینکه بیشترین تلاش ما پیشگیری از سوانح است، اظهار داشت: نگاه بحران محور و سانحه محور گذشته باعث وارد آمدن بیشترین خسارت‌ها می‌شد که دیگر این نگاه منسوخ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: رویکرد مقام معظم رهبری و قانون پیش بینی و پیشگیری از مخاطرات است و رویکرد ما نیز در استان بوشهر اقدامات پیشگیرانه و آمادگی است.

وی با اشاره به حادثه خسارت به شناورهای صیادان دیر در پی مد شدید دریا، ادامه داد: متأسفانه از حادثه سال ۹۵ تا امروز که شش سال می‌گذرد هیچ اقدامی انجام نگرفته است.

دهقان تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه گروه‌های جهادی در تمام مراحل مدیریت بحران استفاده و در حوزه‌هایی که نیاز است کلاس‌های تخصصی برای این گروه‌ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در کنار جمعیت هلال احمر پتانسیل خوبی هستند، خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های جهادی در سطح استان ساماندهی و با آموزش‌های تخصصی از ظرفیت آنها استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به لزوم آموزش همگانی جامعه، گفت: فضای مجازی بستر مناسب و ظرفیتی بالا است که در بحث پیشگیری و پیش بینی حوادث می‌توان از آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: برای عبور از مدیریت بحران محور و رسیدن به مدیریت پیشگیرانه و پیش بینانه باید بتوانیم جوامع هدف را آموزش دهیم.

دهقان بیان کرد: همه اسکله‌ها و شناورها باید مجهز به امکانات روز اطفا حریق باشند و کمیته‌های ارزیاب مخاطرات را کشف و پیش بینی و بعد از آن پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر الزام بیمه کردن همه شناورها، افزود: برگزاری مانورهای آمادگی و هماهنگی دستگاه‌ها و آموزش صیادان به موارد مبتلا به ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: اگر نیاز شد ظرفیت‌های استانی و پیگیری در سطح ملی برای حل این دغدغه صیادان و احداث اسکله ایمن و استاندارد را به کار خواهیم گرفت.

وی خواستار همکاری صیادان با مسئولین شد و ابراز کرد: توجیه ندارد که برخی از قایق‌ها بدون مجوز و بدون بیمه باشند و صیادان هم باید اقتضائات و محدودیت‌های ادارات متولی را تا حدودی بپذیرند و همراهی کنند.

کد خبر 5469742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha